اصفهان یکی از ۲۰۰ شهر عضو «ابتکار جاده ابریشم» است

رئیس اداره بین‌الملل شهرداری اصفهان از عضویت ۲۰۰ شهر در «ابتکار جاده ابریشم» خبر داد و گفت: شهر اصفهان نیز به عضویت سازمان همکاری‌های منطقه‌ای کمربند و جاده ابریشم BRLC که به ابتکار کشور چین و با هدف توسعه همکاری‌های اقتصادی و گردشگری پایه‌ریزی و تأسیس شده، درآمده است.

سیدامین مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری اصفهان در چارچوب گسترش روابط بین‌المللی و حضور ویژه در مجامع جهانی، اقداماتی را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: شهر اصفهان به عضویت سازمان همکاری‌های منطقه‌ای کمربند و جاده ابریشم BRLC که به ابتکار کشور چین و با هدف توسعه همکاری‌های اقتصادی و گردشگری پایه‌ریزی و تأسیس شده، درآمده است.

رئیس اداره بین‌الملل شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: این ابتکار در حال حاضر شامل ۲۰۰ عضو از شهرهای حاشیه جاده ابریشم است که در چارچوب افزایش مناسبات تجاری، بازرگانی و حوزه گردشگری فعالیت دارند و در بیش از ۲۰ کشور واقع شده‌اند.

وی ادامه داد: اصفهان نیز با درخواست این کمیته برای پیوستن به این ابتکار عمل، با امضای سند عضویت توسط شهردار اصفهان به این کمیته بین‌المللی ملحق شد.

مرتضوی تاکید کرد: از جمهوری اسلامی ایران به غیر از اصفهان، شهرهای اهواز و سمنان نیز عضو کمیته ابتکار کشورهای حوزه کمربند و جاده سازمان شهرهای متحد و حکومت‌های منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه (جاده ابریشم) هستند.

وی افزود: به‌تازگی صفحه مربوط به شهر اصفهان در سایت رسمی این کمیته به نشانی member.brlc.org.cn/en/member/detail/200 در بخش اعضا، فعال شده و حاوی اطلاعات این کلان‌شهر است.

کد خبر 718674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.