لزوم حرکت به سمت پلکانی‌شدن قیمت‌ مصرف انرژی

رئیس کمیسیون سلامت، خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: معتقدیم هر کس بدون قاعده انرژی مصرف کند، باید هزینه واقعی آن را پرداخت کند، بنابراین باید به سمت پلکانی شدن قیمت‌ مصرف انرژی برویم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدامیر سامع با بیان اینکه مصرف انرژی اگر بیش از حد باشد سرمایه‌های کشور را به تاراج می‌دهد که مشکلات بسیاری به دنبال خواهد داشت، اظهار کرد: هرچه مصرف بیشتر شود در مقابل، هزینه استخراج، لوله‌گذاری، پالایش و ایجاد ایستگاه‌ها بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه همه ما به دنبال اجرای مباحث پیشگیرانه و کاهش مصرف انرژی هستیم، گفت: در برخی کشورها قیمت یک متر مکعب گاز یک یورو یا بیشتر است. معتقدیم هر کس بدون قاعده انرژی مصرف کند، باید هزینه واقعی آن را پرداخت کند و بنابراین باید به سمت پلکانی شدن قیمت مصرف انرژی برویم.

رئیس کمیسیون سلامت، خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص لایحه شهرداری در زمینه تشویق مالکان به پیاده‌سازی ضوابط بهره‌وری انرژی بیان کرد: بر اساس این لایحه، ساختمان‌ها بر اساس جدولی، در بهره‌وری حوزه آب، برق، گاز، فضای سبز بام و دیوار، استفاده از آب‌های باران، انرژی‌های تجدیدپذیر و بازچرخانی آب امتیازاتی دریافت می‌کنند که در ردیف مربوط به گاز، استفاده از مصرف‌کننده‌های گازی با رده انرژی مطلوب، هوشمندسازی شرایط آسایش سرمایش و گرمایش مطرح و ۵ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز مربوط به این موضوع است.

وی ادامه داد: اگر ساختمانی از ۱۰۰ امتیاز، ۹۰ امتیاز بگیرد، لایحه‌ای را مصوب کردیم که برای آن ساختمان ۵۰ درصد عوارض تراکم و زیربنا تخفیف داده می‌شود، همچنین اگر ۸۰ امتیاز بگیرد ۴۰ درصد و اگر ۷۰ امتیاز بگیرد ۳۰ درصد تخفیف دریافت می‌کند.

سامع با بیان اینکه هر یک از دستگاه‌ها می‌توانند برای بهره‌وری در مصرف آب و برق و گاز و انرژی‌های تجدید پذیر هدیه‌ای برای مشترکان داشته باشند، تأکید کرد: این موضوع می‌تواند فصل مشترک ارتباط فنی مدیریت شهری در بخش‌های مختلف باشد. یعنی اقداماتی که در حوزه گاز، برق و بازچرخانی آب انجام می‌شود، می‌تواند مشمول تخفیف شود، زیرا معتقدیم تشویق بهتر از قانون است، چراکه در این زمینه قانون زیاد داریم.

وی بیان کرد: از پسماند شهر که روزانه هزار تن است، ۳۰۰ تن شامل پلاستیک و مواد قابل اشتعال است که آمادگی داریم این ۳۰۰ تن پسماند خشک معادل ۲۰۰ هزار متر مکعب گاز روزانه را در اختیار صنایع سیمان قرار دهیم که در فصل زمستان مشکل دارند؛ اگر هزینه واقعی آن پرداخت شود، شهرداری چشمداشت دیگری ندارد و فقط کافی است در مشعل آن‌ها تغییراتی ایجاد شود.

کد خبر 718663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.