انهدام ۹ باند سارقان و کشف ۱۵۴ فقره سرقت در استان فارس

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس گفت: طی ۷۲ ساعت گذشته به صورت ویژه دستگیری افرادی که قاپ‌زنی و سرقت از منزل داشتند، در دستور کار قرار گرفت و در یک عملیات ضربتی ۹ باند شناسایی شد و ۲۱ سارق و ۱۳ مال‌خر دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، سردار رهام‌بخش حبیبی امروز _سه‌شنبه نوزدهم دی_ در نشست خبری خود با خبرنگاران خصوص کشفیات اخیر پلیس فارس با محوریت کالای قاچاق، دستگیری اراذل و اوباش معروف، سرقت، دستگیری سارقان و موادمخدر اظهار کرد: اولین دغدغه و نگرانی ما بر هم زدن آرامش مردم است، چرا که مردم لایق آرامش هستند، اما برخی به بهانه‌های مختلف همچون سرقت، اراذل و اوباش و درگیری به شکل مستقیم یا با نشان دادن خود در فضای مجازی و میدان‌هایی که در حال درگیری هستند احساس امنیت را خدشه‌دار می‌کنند.

وی افزود: در عملیات مأموران نیروی انتظامی استان طی ۷۲ ساعت گذشته، فردی برای قدرت‌نمایی در انظار عمومی و خانواده خود با چاقو فرد دیگری را مورد ضرب‌وشتم قرار می‌دهد و او را مجروح می‌کند و پس از آن فیلم این حادثه را در فضای مجازی منتشر می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس ادامه داد: این فرد که در رصد نیروی انتظامی بود، طی سه شب گذشته شناسایی و در زمانی که در درگیری دوم به همراه چهار نفر اراذل و اوباش دیگر حضور داشت، دستگیر شد.

سردار حبیبی اضافه کرد: در عملیات دستگیری، این اراذل و اوباش با مأموران نیروی انتظامی درگیر شدند و فرد اصلی دستگیر شد. فرد دوم که سابقه شرارت و قتل دارد، با سلاح سرد به مأمورین حمله می‌کند و به دلیل توجه نکردن به هشدارهای پلیس با تیراندازی هوایی تسلیم نمی‌شود و مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد و به هلاکت می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: در این عملیات، سه نفر از اراذل و اوباش دیگر نیز دستگیر شدند و تحویل مراجع قضائی داده شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس همچنین خبر داد: از ابتدای سال جاری ۲۷۸ نفر از افرادی که برای مردم مزاحمت ایجاد کردند، دستگیر شدند.

انهدام ۹ باند سارقین و کشف ۱۵۴ فقره سرقت در استان فارس

کشف ۱,۰۶۰ میلیارد تومان انواع کالاهای قاچاق

سردار حبیبی با اشاره به اینکه سرقت یکی از موضوعاتی است که مردم نسبت به آن بسیار گلایه دارند، افزود: طی ۷۲ ساعت گذشته به صورت ویژه دستگیری افرادی که قاپ‌زنی و سرقت از منزل داشتند در دستور کار قرار گرفت که در یک عملیات ضربتی ۹ باند شناسایی شد و ۲۱ سارق و ۱۳ نفر مال‌خر دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: در تحقیقات انجام شده این باند به ۱۵۴ فقره سرقت در قالب ۴۹ فقره سرقت خودرو، ۴۰ فقره سرقت به عنف، ۲۰ فقره سرقت منزل و ۱۲ فقره قاپ‌زنی و ۱۰ فقره سرقت در پوشش مأموران نیروی انتظامی اعتراف کردند.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس همچنین در خصوص کشفیات کالای قاچاق در سطح استان اظهار کرد: با هدف‌گذاری صورت گرفته در این حوزه، شناسایی سرشاخه‌های قاچاق با محوریت کشف انبارهایی که در مرکزیت استان هستند، انجام شد.

سردار حبیبی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از هزار و ۶۰ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق کشف شد و ۲۳۴۱ پرونده تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۳۱۱ نفر متهم در ارتباط با کالای قاچاق دستگیر شدند و ۲۰۰۷ خودروی حامل کالای قاچاق توقیف شد.

به گزارش ایمنا، توقیف یک تریلی با پوشش لاستیک کهنه و جاسازی کالاهای قاچاق مختلف به ارزش بیش از ۱۵ میلیارد تومان، شناسایی یک انبار تجهیزات رایانه‌ای دست دوم و نو به ارزش ۴۰ میلیارد تومان، کشف دپوی قطعات خودرو به‌ویژه خودروی لندکروز به ارزش ۳۰ میلیارد تومان و کشف و شناسایی یک دپوی لوازم پالایشگاهی از جمله کشفیات نیروی انتظامی استان فارس در خصوص کالاهای قاچاق در سطح استان بود.

انهدام ۹ باند سارقین و کشف ۱۵۴ فقره سرقت در استان فارس

انهدام ۹ باند سارقان و کشف ۱۵۴ فقره سرقت در استان فارس

کد خبر 718655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.