ما هم حافظه خوبی داریم آقای قلعه‌نویی!

باتوجه به حضور بازیکنان باکیفیت و لژیونر در ترکیب تیم‌ملی انتظار قهرمانی از فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا در کشور قطر توقع زیادی نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در روزهای گذشته ویدئویی از تمرینات تیم ملی در جزیره کیش منتشر شد که در آن آرش برهانی مهاجم سابق و بازنشسته استقلالی‌ها سری به دوستان خودش در اردو زده بود و برای دقایقی هم با امیر قلعه نویی مربی سابق خودش در تیم استقلال همکلام شد.

ما هم حافظه خوبی داریم آقای قلعه نویی!

مهم‌ترین قسمت این دیدار جایی بود که امیر قلعه نویی به محض دیدن برهانی با اشاره به پنالتی هدررفته این بازیکن در هفته آخر لیگ هشتم در شهر مشهد و در مقابل پیام که می‌توانست منجر به از دست رفتن قهرمانی استقلالی‌ها در لیگ هشتم شود سعی کرد خاطره آن بازی را برای شاگرد سابق خودش یادآوری کند. در ادامه هم برهانی که به خوبی اخلاق و روحیات قلعه نویی را در این سال‌ها می‌شناسد چند باری با اشاره به حافظه قوی امیر قلعه نویی در مرور خاطرات قدیمی تاکید کرد که سرمربی تیم ملی چیزی از خاطره‌اش فراموش نمی‌شود.

همه آن‌هایی که فوتبال را به‌صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند حتماً خاطرشان هست که در سال ۲۰۰۷ و بعد از حذف تیم ملی فوتبال ایران از جام ملت‌های آسیا در کشور اندونزی امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی وقت در مقابل عادل فردوسی پور و کارشناسان برنامه نود یعنی بیژن ذوالفقارنسب و امیر حاج رضایی نشست و به قول خودش تنها به خاطر یک باخت آن هم در ضربات پنالتی محاکمه شد و بعد از آن هم دیگر رنگ تیم ملی را ندید.

ما هم حافظه خوبی داریم آقای قلعه نویی!

این اتفاق آن‌قدر برای امیر قلعه نویی گران تمام شد که در این سال‌های مربی‌گری خودش از سال ۱۳۸۶ به این‌طرف هرگاه فرصت شده و مناسبتش وجود داشته در مورد آن برنامه جنجالی به فردوسی پور کنایه زده و آن‌هایی که قلعه نویی را از نزدیک می‌شناسند می‌دانند که حساب امیر با عادل هنوز هم بر سر آن برنامه صاف نشده است.

اما چهار روز دیگر قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی با در اختیار داشتن مجموعه‌ای از بازیکنان با کیفیتی که بخشی از آنها در لیگ‌های معتبر اروپایی بازی می‌کنند و بخشی هم در لیگ ایران ستاره هستند ماراتن خودش را در مصاف با تیم‌های آسیایی آغاز می‌کند و این امید وجود دارد تا تیم ملی کشورمان بعد از سال‌های طولانی بتواند طلسم ناکامی در جام ملت‌های آسیا را بشکند و چه بهتر که این اتفاق به دست امیر قلعه نویی بیفتد.

ما هم حافظه خوبی داریم آقای قلعه نویی!

سرمربی که در این ۱۶ سال گذشته همیشه حسرت جام ملت‌های آسیا و موفقیت در این تورنمنت را در سر داشته امروز این فرصت را دارد تا با نسل طلایی فوتبال ایران در این دهه اخیر با شکست مدعیان آسیایی ایران را به یک افتخار بزرگ برساند.

البته کار اصلاً ساده نیست و تیم‌های قدرتمندی مثل کره جنوبی، ژاپن، استرالیا و حتی عربستان در مسیر قهرمانی تیم ملی ایران حضور خواهند داشت، اما قطعاً امیر قلعه نویی می‌داند که مردم ایران و هواداران فوتبال هم مثل خود او قطعاً حافظه خوبی دارند و همه این حسرت‌هایی که در این ۱۶ سال از امیر قلعه نویی ۲۰۰۷ تا امیر قلعه نویی ۲۰۲۴ مرور شد همه باید در این دوره به مرز واقعیت و موفقیت برسد وگرنه ما هم فراموش نخواهیم کرد که سرمربی تیم ملی کشورمان ۱۶ سال اجازه حضور بر روی نیمکت تیم ملی را پیدا نکرد و زمانی هم که این مسئله به سرانجام رسید تیم ملی نتوانست با هدایت وی عنوان مهمی در سطح قاره آسیا بدست بیاورد.

مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و بقیه نفرات تیم ملی سربازانی هستند که امروز در خدمت تیم امیر قلعه نویی قرار گرفته‌اند و بازی گرفتن درست از آنها و البته کمی خوش شانسی می‌تواند آرزوی مهم فوتبال ایران را برآورده کند.

کد خبر 718646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.