ضرورت تسریع در اجرای طرح جامع گلزار شهدای کرمان

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: اجرای طرح جامع گلزار بین‌المللی شهدای کرمان می‌تواند به تقویت رینگ امنیتی گلزار شهدا منجر شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، رحمان جلالی، امروز_سه‌شنبه نوزدهم دی_ در جمع خبرنگاران پیرامون حادثه تروریستی کرمان، با اشاره به برگزاری جلسات شورای تأمین استان به منظور آسیب شناسی مباحث ایمنی و امنیتی، اظهار کرد: به منظور تأمین امنیت مراسم چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی ۱۶ کمیته تخصصی از جمله کمیته ایمنی و کمیته امنیتی ایجاد شد و بحث امنیتی را از ایمنی جدا کردیم.

وی افزود: در همین راستا، از میان ۳۱۸ موکب که درخواست حضور در گلزار شهدا را داشتند، ۲۶۰ موکب جانمایی و به صورت متحدالشکل با سازه ایمن راه‌اندازی شدند تا از بروز هرگونه خطر و آسیب برای موکب داران و زائران جلوگیری شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان به افزایش سه برابری ظرفیت پارکینگ اختصاصی در گلزار شهدا به منظور تسهیل در تردد زائران اشاره کرد و گفت: به منظور حفظ ایمنی طریق‌الشهدا به خصوص در روز سیزدهم دی، ایستگاه‌های هلال‌احمر و آتش‌نشانی مستقر شده بودند.

وی با اشاره به اینکه در پی وقوع انفجار در حومه گلزار شهدا شاهد حضور به موقع آمبولانس و امدادرسانی نیروهای هلال احمر و آتش نشانی بودیم، افزود: با همکاری مردم کمتر از یک ساعت فضای گلزار به حالت عادی برگشت.

جلالی از راه‌اندازی اتاق پایش تصویری برای نخستین‌بار به منظور بالا بردن ضریب امنیتی گلزار شهدا خبر داد و گفت: محدوده داخلی گلزار و رینگ امنیتی تحت پوشش پایش تصویری است و هیچ نقطه کور دوربین وجود ندارد.

وی با بیان اینکه انفجارهای رخ داده در محدوده رینگ امنیتی نبوده است و حومه گلزار به وقوع پیوسته است، تصریح کرد: تمام کوه‌های مشرف به فضای گلزار را فراجا پیش‌بینی کرده بود و برای تأمین امنیت بیشتر زائران مسیر را فنس‌کشی کردیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان با بیان اینکه حاج قاسم نماد مبارزه با رژیم صهیونیستی است و هدف عوامل تروریستی مزار حاج قاسم بوده است، گفت: در صورت پیاده‌سازی طرح جامع گلزار شهدا در کمربندی می‌توانیم دایره رینگ امنیتی را تقویت کنیم که انجام آن در دستور کار است.

وی با بیان اینکه کشف ۱۶ بمب که پیش از این در خبرها منتشر شده است، مربوط به مراسم چهارمین سالگرد حاج‌قاسم نبوده است، خاطرنشان کرد: در سالگرد اغتشاشات عوامل تروریستی قصد انفجار در مزار حاج قاسم را داشتند که با درایت نیروهای امنیتی کشف و خنثی شد.

کد خبر 718615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.