توسعه فضای شهر تبریز در دستور کار است

شهردار منطقه چهار تبریز گفت: با معبرسازی و آزادسازی فضای شهری از جمله آزادسازی املاک مجاور خانه تاریخی ستارخان در تلاش برای توسعه فضای شهر هستیم.

هادی مقدم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌شرقی با اشاره به احداث باغ موزه ستارخان در خیابان دوه‌چی (شمس تبریزی) یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های تبریز، اظهار کرد: گام آخر این طرح با آزادسازی ششمین ملک مجاور این بنای تاریخی در حال انجام است و با معبرسازی و آزادسازی فضای شهری، در تلاش برای توسعه فضای فرهنگی و هویتی شهر هستیم.

وی با اشاره به هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی آزادسازی املاک مجاور خانه تاریخی ستارخان، افزود: این پروژه به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم شهرداری تبریز در راستای حفظ هویت خانه‌های تاریخی با آزادسازی هشت ملک در فاز اول پروژه مجموعه فرهنگی تاریخی و گردشگری باغ‌موزه ستارخان صورت می‌گیرد و با آزادسازی ششمین ملک، تملک دو ملک باقی‌مانده در مراحل پایانی قرار گرفته است.

شهردار منطقه چهار تبریز با اشاره به طرح فاخر باغ موزه خانه تاریخی ستارخان، اضافه کرد: این طرح با همکاری دانشکده معماری دانشگاه هنر اسلامی و معاونت شهرسازی شهرداری تبریز تدوین شده است و با محوطه‌سازی و طراحی باغ ایرانی ایجاد خواهد شد.

مقدم‌زاده با تاکید بر توسعه شهر و ساخت معبر هشت‌متری به طول ۱۵۰ متر در خیابان دامپزشکی، گفت: این پروژه با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال با هدف ایجاد دسترسی قطعات تفکیکی حدفاصل چهارراه خطیب تا خیابان ورزش اجرا می‌شود.

وی با اشاره به توزیع آسفالت ۳۲ هزار تنی طی ۹ ماه ابتدای سال جاری، افزود: با آسفالت‌ریزی ۴۳۰ تنی شهرداری منطقه چهار تبریز در خیابان‌های پاسداران، میدان معلم، شهید حجتی، شهیدان ذاکری و دیگر محلات در راستای مناسب‌سازی مسیر تردد و رفاه حال شهروندان، گامی مهم در توسعه شهر برداشته شده است.

کد خبر 718536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.