قم رتبه سوم را در سرانه فضای سبز میان کلان‌شهرهای کشور دارد

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: شهر قم رتبه سوم را در میان کلان‌شهرهای کشور از نظر سرانه فضای سبز دارد و اکنون ۴۰۰ بوستان در این شهر احداث شده است.

مهدی اصفهانیان مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: معاونت محیط زیست و خدمات شهری ارتباط مستقیمی با شهروندان دارد و در افزایش رضایت و امیدآفرینی در جامعه تأثیرگذار است.

وی با اشاره به برگزاری ۱۸ مناسبت ملی و مذهبی افزود: یکی از اقدامات شهرداری قم در این مناسبت‌ها، همکاری در مسیر برپایی ایستگاه‌های صلواتی است و از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۰۰ ایستگاه صلواتی و موکب در شهر قم برپا شده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم از فعالیت و همکاری بخش‌های این معاونت خبر داد و خاطرنشان کرد: در همه مناسبت‌ها معاونت خدمات شهری در کنار هیئت‌های مذهبی بوده است.

اصفهانیان‌مقدم ادامه داد: به‌منظور افزایش ضریب ایمنی، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی که یکی از سازمان‌های تابعه معاونت خدمات شهری است در تمام مناسبت‌ها مسئولیت تأمین ایمنی هیئت‌های مذهبی را به عهده گرفته است.

وی با بیان اینکه شهر قم با سرانه بیش از ۲۰ متر مربع فضای سبز رتبه سوم را در میان کلان‌شهرهای کشور دارد، گفت: ۴۰۰ بوستان در سطح شهر وجود دارد و سالانه ۴۰۰ میلیارد صرف پاک‌سازی و نظافت شهر می‌شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم از برگزاری دو رویداد نیمه‌شعبان و انتخابات تا پایان سال خبر داد و افزود: در تلاش هستیم تا با قرار دادن بوستان‌ها در اختیار مساجد و تکایا با هیئت‌های مذهبی تعامل داشته باشیم.

کد خبر 718504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.