شورای شهر اراک با خرید ۳۰ دستگاه اتوبوس موافقت کرد

شورای اسلامی شهر اراک با درخواست خرید ۳۰ دستگاه اتوبوس در راستای کاهش آلودگی هوا و توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، داوود قربانی در صحن علنی یکصدوبیست‌وسوم شورای اسلامی شهر عصر امروز _دوشنبه، هجدهم دی_ با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی کرمان و سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: دشمنان زبون ایران اسلامی هنوز پس از گذشت چهار دهه به این مهم پی نبردند که مردم ایران در مکتب عاشورا پرورش یافتند.

وی افزود: هر چقدر دشمنان نظام اسلامی قساوت به خرج دهند و مردم را به شهادت برسانند، این مکتب زنده‌تر می‌شود و مردم در مسیر آرمان شهدا و امام شهدا عمل خواهند کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک مطلب درج شده در رسانه‌ها مبنی بر حضور اعضای شورا یا شهردار در تجمعات زیست محیطی را اشتباه خواند و گفت: کار به صورت تخصصی و فنی در پارلمان شهری دنبال می‌شود و این موضوع را بر خود تکلیف واجب می‌دانیم که مطالبات شهروندان اراکی را دنبال کنیم.

سیدوحید میرنظامی رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی با بیان اینکه استفاده از محیط زیست سالم از جمله حقوق تمامی ابنای بشر است، اظهار کرد: در تمام اسناد بین‌المللی حق حیات و زندگی با استانداردهای زیست‌محیطی از جمله حقوق اساسی شهروندان است.

وی افزود: از مسئولین استان گلایه‌مند هستیم که در شرایط حاضر در جایی که موضوع سلامت مردم مطرح است و این موضوع جز اولویت‌ها است، علی‌رغم دعوت در جلسه کمیسیون مشترک شورای شهر حضور پیدا نکردند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: تمام نمایندگان مردم در پارلمان شهری و مسئولین حاضر در این جلسه به دنبال پیدا کردن راه‌حلی منطقی و دقیق برای این موضوع بودند و هدف این است که اگر اراده‌ای در این زمینه وجود نداشته باشد، از طریق مراجع قانونی و قضائی اقدامات لازم صورت گیرد.

به گزارش ایمنا، در جلسه صحن شورا پیشنهاد کمیسیون سلامت و محیط زیست پیرو جلسه روز گذشته در راستای بررسی تأثیر مازوت سوزی نیروگاه شازند و تأثیر آن بر روی آلودگی هوای اراک و سلامت شهروندان با دستور ریاست شورا با موضوع ارسال مصوبه شورای اسلامی کلان شهر اراک به نمایندگی از مردم اراک مبنی بر اعلام جرم علیه نیروگاه حرارتی به دلیل مازوت‌سوزی و آلودگی هوا به دادستان مرکز استان برای طرح در شورای حفظ حقوق عامه به رأی گذاشته شد و با ۱۱ رأی موافق تصویب شد.

همچنین در این جلسه لایحه دو فوریتی شهرداری مبنی بر درخواست خرید ۳۰ دستگاه اتوبوس در راستای کاهش آلودگی هوا و توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی پس از اخذ تسهیلات بانکی به ارزش تقریبی سه هزار میلیارد ریال مورد بررسی قرار گرفت و با ۱۰ رأی موافق تصویب شد.

از دیگر موضوعات این جلسه به بررسی درخواست شهرداری مبنی بر اخذ مجوز خرید یک دستگاه بیل مکانیکی زنجیری در قالب تهاتر با شرکت هپکو به ارزش ۸۱ میلیارد ریال (بهای این ماشین با بخشی از بدهی شرکت هپکو به شهرداری تهاتر شود) با رویکرد حمایت از صنایع داخلی استان مرکزی و همچنین رفع نیاز شهرداری به تجهیزات و ماشین آلات عمرانی به رأی گذاشته شد و با ۱۱ رأی موافق تصویب شد.

در این جلسه همچنین به پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص موافقت با انعقاد قرارداد مشارکت در زمینه بهره‌برداری از شبکه فیبر نوری و توسعه پروژه ملی شبکه فیبر نوری برای دسترسی منازل و کسب و کارها در سطح شهر اراک با شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل پس از بیان نکات کارشناسی به رأی گذاشته شد و با ۱۰ رأی موافق به تصویب رسید.

کد خبر 718494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.