برخورد قاطع با استفاده‌کنندگان از بیت‌المال برای نامزدهای انتخاباتی در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد هرگونه استفاده از بیت‌المال و موقعیت‌های شغلی برای نامزدهای انتخاباتی را خلاف قانون دانست و از برخورد قاطع با متخلفان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد سید جواد هاشمی عصر روز _دوشنبه، هجدهم دی_ در جلسه مشترک کمیسیون دانشجویی و اعضای ستاد انتخابات که با هدف تقویت شور انتخاباتی و مشارکت گسترده برگزار شد، اظهار کرد: هدف ما نظرخواهی برای راهکار انجام امور و کارهای اثرگذار در ارتقا مشارکت مسئولانه و قانونمند در انتخابات است.

وی با بیان اینکه همه موظف هستیم در جهت ارتقا مشارکت انتخاباتی به دنبال راهکار و چاره‌اندیشی باشیم، افزود: همفکری‌ها و هم‌افزایی‌ها قطعاً تأثیرگذار خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ظرفیت دانشگاهی و دانشجویی بالایی در استان داریم، گفت: متنوع‌ترین نشست دانشجویی را امسال با جامعه دانشگاهی استان داشتیم که اثرگذار بود و این مهم باید تداوم داشته باشد و خروجی‌محور و اثرگذارتر شود.

وی تصریح کرد: از دانشگاهیان و دانشجویان مطالبه‌گر این انتظار را داریم که پیشنهاد سازنده و راهکار ارائه دهند و با علم و دانش، مطالعه و پژوهش به دنبال حل مسائل، از جمله در انتخابات که بزرگ‌ترین رویداد سیاسی امسال است نقش آفرینی کنند.

هاشمی‌مهر با اشاره به اینکه دانشجویان می‌توانند مسئولان را با راهکارها دلگرم کرده، هدایت و روشنگری کنند، خاطرنشان کرد: راهکارهایی که جامعه دانشگاهی و دانشجویی به عنوان قشر آگاه و چشم بینا در جامعه ارائه می‌دهند به دلیل علمی بودن می‌تواند سازنده باشد.

وی به شور و شعور انتخاباتی مردم اشاره و تلاش دشمن را برای بی‌تفاوتی مردم و عدم حضور مردم در انتخابات بی تأثیر دانست و عنوان کرد: حضور پرشور و با شکوه مردم در انتخاب اصلح، ریل گذاری شده‌است و نتیجه آن تصویب قوانین خوب و اثرگذار در کشور خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد به مسئله روشنگری در جامعه از سوی دانشگاهیان اشاره کرد و گفت: برگزاری مناظرات دانشگاهیان و نخبگانی یکی از راه‌های مهم روشنگری و شناخت کاندیدا است اما این مناظره باید برنامه‌ریزی، حساب شده و اثرگذاری بالایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه مسئله تریبون آزاد و کرسی‌های آزاداندیشی سال‌ها مطرح است و باید پر شورتر شود، افزود: این دو پاسخگوی بسیاری از سوالات و شبهات در انتخابات ۱۱ اسفند است.

هاشمی‌مهر با تاکید بر اینکه فضای مجازی نباید رها و بدون مدیریت بماند، تصریح کرد: در اغلب موارد اطلاعات و اخبار کذبی منتشر می‌شود و باید تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: حضور مدیران را در برنامه تبلیغاتی و همراهی با کاندیدا منع کردیم و اگر جایی مشاهده کردید با دلیل مطرح کنید تا برخورد قانونی به عمل آید.

رئیس ستاد انتخابات استان استفاده از بیت‌المال و موقعیت شغلی برای کاندیدای انتخابات را خلاف قانون دانست و گفت: قطعاً با چنین موردی برخورد می‌شود.

وی افزود: در آستانه دهه فجر قرار داریم و باید با برنامه‌ریزی دستاوردهای انقلاب اسلامی، خدمات و اقدامات صورت گرفته مورد توجه قرار گیرند و به خوبی برای مردم تبیین شوند.

وی جهاد تبیین را در امر انتخابات، دستاوردهای انقلاب و نظام را امر ضروری دانست و گفت: تبیین خدمات نظام اسلامی توسط همه دستگاه‌ها به خصوص دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان و طرح‌های و پروژه‌های عمرانی و اقتصادی و خدمات فنی مهندسی به خوبی صورت گیرد.

کد خبر 718479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.