پژوهش‌ها باید بر اساس واقعیت‌های روز انجام شود

رئیس دانشگاه اراک با بیان اینکه پژوهش‌ها باید بر اساس واقعیت‌های روز انجام شود، گفت: یکی از دغدغه‌های ما در دانشگاه اراک، جایگاه و رتبه بندی دانشگاه است که با تلاشی که حوزه معاونت پژوهشی انجام داد پیشرفت خوبی در این زمینه داشته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، مجتبی ذوالفقاری پیش از ظهر امروز _دوشنبه هجدهم دی_ در آئین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه اراک، اظهار کرد: با وجود اینکه هوش مصنوعی و روش‌های مختلفی در جهان پدید آمده‌اند اما هیچیک نافی تلاش و کوشش نیستند.

وی با بیان اینکه جریان عالم هیچگاه منفی نیست بلکه توحیدی است، افزود: وقتی با تمام وجود تلاش کنیم، غیرممکن است که به نتیجه نرسیم. امروزه اگر هوای اراک آلوده است و این یعنی صنعت به علم و پژوهشگران بها نداده است.

رئیس دانشگاه اراک با بیان اینکه با علم می‌توانی صنعت را احیا کنیم و هم موجب جلوگیری از آسیب به مردم شویم، اضافه کرد: در صورتی که پرچمی از دانشگاه اراک در عرصه‌های ملی و بین‌المللی افراشته شده به دلیل حضور اساتید و پژوهشگران است.

ذوالفقاری ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ما در دانشگاه اراک، جایگاه و رتبه بندی دانشگاه است که با تلاشی که حوزه معاونت پژوهشی انجام داد پیشرفت خوبی در این زمینه داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه امید می‌رود با وجود کمبودهایی که وجود دارد بتوانیم هر روز رتبه علمی دانشگاه را ارتقا دهیم، تصریح کرد: همه همکاران با ذوق و شوق از طرح‌های پژوهشی حمایت می‌کنند و کارهای یکدیگر را تقویت می‌کنند.

رئیس دانشگاه اراک با بیان اینکه هر فردی یک توانمندی خاصی دارد که می‌تواند امورات علمی فرد یا گروه دیگر را تقویت کند، تاکید کرد: مهمترین سندی که یک کار تحقیقی را مشخص می‌کند، مقاله است.

ذوالفقاری ادامه داد: برای دانشگاه اراک موضوع مهم پیش رو، ارتقای رتبه دانشگاه در رتبه‌بندی ملی و بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه کارگروهی برای این مهم تشکیل شده و مقرر است به صورت متمرکز این موضوع را رصد کند، گفت: موضوع رنکینگ دانشگاه مورد توجه جدی قرار دارد و برای این مهم، سرمایه گذاری خواهیم کرد و برای رشد و توسعه کشور باید از قابلیت جوانان امروزی استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه اراک ادامه داد: در یک سال اخیر رویکرد عملیاتی طرح تحولی دانشگاه را ارائه دادیم تا با حفظ چارچوب اصلی دانشگاه، پژوهش را داخل کلاس بیاوریم و کلاس‌های رفع مسئله داشته باشیم.

ذوالفقاری تصریح کرد: پژوهش مایه امید در جامعه است، ما باید به رویکرد رو به جلو توجه و با نشاط علمی فعالیت کنیم. وظیفه دانشگاه از بین بردن پژوهش دوگانه‌ها است و در صورتی که استاد و دانشگاه حمایت شوند تمام مشکلات حل خواهد شد.

وی تاکید کرد: می‌توان با علم کم آبی را جبران کرد، ما مشکل آب نداریم بلکه مشکل اجرای فناوری در بخش کشاورزی را داریم. دانشگاه می‌تواند این مشکل را رفع کند و در صورتی که ظرفیت‌های دانشگاه اراک را به استان معرفی کنیم بدون شک مشکلاتی همچون آلودگی هوا و آب در استان مرکزی رفع می‌شود.

در این آئین از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه اراک قدردانی شد.

کد خبر 718439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.