اجرای بیش از ۱۵۲ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب در استان اصفهان

در قالب طرح جهاد آب‌رسانی به روستاها بیش از ۱۵۲ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب در استان اصفهان اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین اکبریان با بیان اینکه در فاز اول این طرح عملیات اجرای ۳۶۱ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۵۲ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع در سه شهرستان نائین، سمیرم و فریدون‌شهر اجرا شده است و به دنبال اجرای این عملیات ۳۸ روستا از آب شرب پایدار بهره‌مند شدند.

وی افزود: در این پروژه عملیات ۹ باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۴۹۵۰ متر مکعب در حال انجام بوده که از این میزان ۷ باب مخزن با ظرفیت ۱۹۵۰ متر مکعب دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۹۵ درصد و خاکبرداری دو باب مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی به پایان رسیده است.

مدیرعامل آبفای اصفهان گفت: فاز اول طرح جهاد آب‌رسانی به روستاهای استان با اعتباری بالغ بر هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه در دست اجرا است که اکنون به پیشرفت ۴۸ درصدی رسیده است.

وی با اشاره به اجرای طرح جهاد آب‌رسانی در روستاهای استان اصفهان تصریح کرد: در فاز اول این طرح عملیات آبرسانی پایدار به ۹۷ روستا در ۳ شهرستان نائین، سمیرم و فریدون‌شهر در حال اجراست، این در حالی است که در فاز دوم این طرح مقرر شد ۲۰۰ روستا با اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیارد ریال از آب شرب پایدار بهره‌مند شوند.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: در فاز دوم این طرح مقرر شد به‌منظور برخورداری روستاهای دارای تنش آبی و محروم سطح استان اجرای ۵۲۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع، ۲۰ باب مخزن با ظرفیت ۱۲ هزار متر مکعب و ۱۴ ایستگاه پمپاژ آب عملیاتی شود.

کد خبر 718415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.