اجرای ۴۹ پروژه عمرانی با ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار در منطقه ۱۳ اصفهان

رئیس اداره عمران منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با اشاره به ۴۹ پروژه این منطقه گفت: برای اجرای این پروژه‌ها ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و در حال حاضر ۳۷ پروژه فعال شده است.

مهدی احمدی‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بودجه کل عمرانی منطقه ۱۳ در سال جاری بالغ بر ۵۹۷ میلیارد تومان است که شامل بخش‌های تملک، بودجه عمرانی، بودجه جاری و بودجه متمرکز است.

وی افزود: از مجموع بودجه ۵۹۷ میلیارد تومانی این منطقه، ۲۳۵ میلیارد تومان به بخش تملک اختصاص پیدا کرده است و حدود ۱۸۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی و باقی‌مانده آن بودجه جاری منطقه ۱۳ شهرداری است.

رئیس اداره عمران منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه‌ها و ردیف‌های هر سال به‌عنوان ردیف‌های مستمر تصریح کرد: ۱۳۰ میلیارد تومان از بودجه عمرانی سال جاری به ۴۹ پروژه اختصاص داده شد و باقی‌مانده آن نیز ردیف‌های مستمر همچون آسفالت، فضای سبز و بازسازی مراکز فرهنگی را شامل می‌شود.

احمدی‌مهر با اشاره به ۴۹ پروژه تعریف شده سال جاری در این منطقه به ارزش ۱۳۰ میلیارد تومان ادامه داد: از مجموع این پروژه‌ها در حال حاضر ۳۷ پروژه فعال شده است که حدود ۷۵ درصد بودجه عمرانی را شامل می‌شود.

وی با اشاره به پروژه شاخص تکمیل شده منطقه یا پروژه‌هایی که با درصدهای مختلف در حال انجام است، بیان کرد: یکی از این پروژه‌ها احداث زورخانه در محله دستگرد با هزینه حدود ۱۸ میلیارد تومان است، پروژه دیگر احداث بوستان آفرینش در کوه قائمیه نزدیک به مقبره شهدای گمنام است که آن نیز حدود ۱۸ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

رئیس اداره عمران منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با بیان اینکه احداث خط لوله از منبع کوه صفه به کوه اقارب‌پرست حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه در بر دارد، خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات این منطقه روکش آسفالت است که حدود ۲۵ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد و تاکنون با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار، حدود ۷۰ هزار متر آن انجام شده است.

احمدی‌مهر با اشاره به پروژه‌های پیاده‌روسازی که بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان هزینه داشته است، گفت: این پروژه‌ها شامل پیاده‌روسازی خیابان شیدا، اتوبان شهید کاظمی و خیابان ابوذر است.

وی با اشاره به امکانات باغ بانوان بیان کرد: مخزن آب ۲۰۰ متر مکعبی در باغ بانوان برای ذخیره آب نصب شده است، همچنین نیوجرسی بلوار میثمی از بزرگراه شهید اقارب‌پرست تا میدان سهروردی در برنامه است که بخش اعظمی از آن تمام شده است و تا دو ماه آینده به پایان می‌رسد.

رئیس اداره عمران منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه‌های مشترک این منطقه بیان کرد: ۹ پروژه به ارزش ۵۲ میلیارد تومان با مسئولان بخش ترافیک به‌صورت مشترک اجرا می‌شود؛ تعدادی پروژه نیز در ردیف‌های عمرانی تعریف شده است که متولی اجرای آن مسئولان خدمات شهری هستند، البته در حال حاضر ردیف‌های منطقه ۱۳ عملیاتی شده است.

احمدی‌مهر با اشاره به پروژه‌هایی که تا پایان سال عملیاتی می‌شود، عنوان کرد: یکی از این پروژه‌ها احداث خانه فرهنگ در محله قائمیه است که مناقصه آن برگزار شده است و تا پایان هفته جاری پاکت‌های آن باز و پیمانکار مورد نظر انتخاب می‌شود؛ این پروژه حدود ۲۵ میلیارد تومان هزینه و ۱۲۰۰ متر مربع زیربنا دارد که در انتهای محله قائمیه بنا خواهد شد.

وی با اشاره به تاریک بودن بلوار انتهای خیابان قائمیه خاطرنشان کرد: پروژه روشنایی این بلوار به درخواست اهالی در سال جاری انجام خواهد شد.

کد خبر 718411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    0 0
    باتوجه.به وضعیت اب والوده گی هوای کشنده.ترافیک وخودروهای تک سرنشین مبایل بدست در خیابانها وکوچه پس کوچه های شهر وفرونشست لذا تازمانیکه این بحران بزرگتراز کرونا حل نشود حال توسعه بار گرانی خواهد شد بر تن خسته شهر ومردم .درهرحال هرکس بفکر خویش است ؟