شتاب کاهش نرخ تورم سالانه خراسان‌جنوبی بیشتر از کاهش نرخ تورم در کشور است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: خراسان جنوبی در کاهش نرخ تورم موفق‌تر از دیگر استان‌ها عمل کرده است و شتاب کاهش نرخ تورم سالانه خراسان‌جنوبی بیشتر از کاهش نرخ در کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، جواد اشرفی امروز _دوشنبه هجدهم دی_ در جلسه بررسی مسائل و راهکارهای مهار تورم و تأمین کالاهای اساسی در استان اظهار کرد: با توجه به تدابیر صورت گرفته، شتاب کاهش نرخ تورم سالانه خراسان‌جنوبی بیش از کاهش نرخ تورم کشور بوده است.

وی گفت: خراسان‌جنوبی در کاهش نرخ تورم سالانه در هفت ماه گذشته، نسبت به میانگین کشوری موفق‌تر عمل کرده است.

وی با تأکید بر اینکه اولویت حوزه اقتصادی کاهش فشار تورمی بر معیشت مردم استان است، نقش و تأثیر زیاد برخی از اقلام و خدمات را در سبد مصرفی خانوارها و محاسبه نرخ تورم از جمله مسکن، گوشت قرمز، گوشت سفید، میوه، تره‌بار و حمل‌ونقل متذکر شد.

معاون استاندار ادامه داد: لازم است قیمت این قبیل کالاها و خدمات در استان به صورت مستمر رصد شود و ضمن نظارت لازم، تدابیر و جهت جلوگیری از افزایش بدون ضابطه و غیرمنطقی در قیمت آن‌ها اقدامات مقتضی صورت پذیرد.

اشرفی با تأکید بر رصد و نظارت مستمر بر نحوه تأمین و قیمت کالاها به‌ویژه اقلام اساسی و ضروری خاطرنشان کرد: برای ایام پایانی سال، موضوع کنترل بازار و تأمین کالاهای اساسی در دستور کار دستگاه‌های متولی باشد.

وی گفت: توسعه بازار روزها در همه استان و اعمال مدیریت دامنه قیمتی برای اقلام پرمصرف با توجه به تولید کننده بودن استان در برخی کالاهای اساسی از اقدامات نتیجه‌بخش در مهار تورم است و باید با شدت بیشتری پیگیری شود.

کد خبر 718403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.