دستگیری ۱۲۱ طراح سایت قمار و شرط‌بندی در اصفهان / پیش‌بینی‌کنندگان هم مجرم هستند

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری ۱۲۱ طراح و دایرکننده سایت قمار و شرط‌بندی با گردش مالی ۳۲ میلیارد ریالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در چهل‌وهشتمین جلسه خود برخورد با قمارخانه‌های مجازی در اینترنت را به تصویب رساند و آن را به موارد محتوایی که برای ارتکاب جرایم رایانه‌ای به کار می‌رود، اضافه کرد.

وی افزود: بر اساس ماده ۷۰۸ قانون مجازات اسلامی دایر کردن سایت‌های شرط‌بندی و قمار در فضای مجازی عملی مجرمانه است و پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا نیز موظف به رصد اینگونه سایت‌ها، مسدودسازی و معرفی گردانندگان آن‌ها به مرجع قضائی است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با اشاره به اقدامات این پلیس در خصوص برخورد با سایت‌های قمار و شرط‌بندی در فضای مجازی گفت: با تلاش کارشناسان این پلیس طی ۹ ماه سال جاری ۱۲۱ نفر از طراحان سایت‌های قمار و شرط‌بندی در فضای مجازی شناسایی، دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند و ۲۹۸ سایت نیز مسدودسازی شد.

سرهنگ مرتضوی گردش مالی این سایت‌ها را ۳۲ میلیارد ریال دانست و تصریح کرد: بیشتر فعالیت این سایت‌ها شرط‌بندی برای مسابقات ورزشی بوده است و افراد دستگیر شده نیز همه اصفهانی و در سنین بین ۲۰ تا ۳۰ سال قرار دارند.

وی با هشدار به افرادی که در این سایت‌ها عضو می‌شوند، به پیش‌بینی نتایج مسابقات ورزشی می‌پردازند و در پی آن با برد و باخت مالی را کسب می‌کنند، ادامه داد: این عمل آن‌ها نیز مشمول مجازات جرم شرط‌بندی و قمار است و افرادی که در این سایت‌ها به عنوان بازدیدکننده عضو می‌شوند و در اعلام و پیش‌بینی نتایج مسابقات مشارکت می‌کنند، همچون طراحان و دایرکنندگان این سایت‌ها مجرم شناخته می‌شوند و محکوم خواهند شد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ یا سایت اینترنتی پلیس فتای فراجا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir اطلاع دهند.

کد خبر 718402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.