در مسیر  رشد و بالندگی هستیم/ منبع آب باغ بانوان احداث می‌شود

رئیس اداره خدمات شهری منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان گفت: شهرداری این منطقه در بخش فضای سبز، حل مسئله کم‌آبی، نورپردازی، امور شهری و زیباسازی اقدامات ویژه‌ای را در پیش گرفته است و با قراردادن این منطقه در مسیر رشد و بالندگی، ویژگی‌های منحصربه‌فردی برای آن ایجاد کرده است.

امید معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ویژگی‌های منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان اظهار کرد: این منطقه حدود ۲۷۰ هکتار فضای سبز اکولوژیک شامل ۱۰ پارک شهری، ۲۴ پارک محلی، ۱۱ پارک همسایگی دارد که در آن حدود ۲۲۵ هزار اصله درخت وجود دارد و سرانه اکولوژیک آن ۲۰.۸ متر است.

وی افزود: این منطقه دارای ۷۸۵۸ متر مادی (میاندوآب، جلالان، لت رقیه و مادی جوی سیاه) است.

رئیس اداره خدمات شهری منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با بیان اینکه این منطقه به‌دلیل خشک شدن منابع زیرزمینی (۱۷ حلقه چاه) با بحران شدید کم‌آبی مواجه است، تصریح کرد: با توجه به شبکه جامع آب‌رسانی در شهر، یک خط کلکتور به‌طول حدود ۶۵۰۰ متر از منبع کوه صفه به منبع کوه اقارب‌پرست برای انتقال پساب از ایستگاه سپاهان‌شهر ایجاد شده که هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در بر داشته است و در حال حاضر حدود ۸۰ درصد آن پیشرفت کرده است.

معتمدی با اشاره به پروژه‌های فعال سال جاری منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان گفت: در سال جاری احداث منبع آب باغ بانوان با هزینه‌ای بالغ بر شش میلیارد تومان در دستور کار شهرداری قرار گرفته است، همچنین مادی‌های سطح منطقه همچون مادی مدرسه قدس، مشایخی و حیدرآباد با هزینه‌ای حدود دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان احیا و ساماندهی شد.

وی با اشاره به امور شهری منطقه ۱۳ ادامه داد: این منطقه با مساحتی حدود دو میلیون و ۷۵۰ هزار متر مربع به‌صورت مکانیزه و دستی نظافت می‌شود که یک میلیون و ۵۵۰ هزار متر مربع آن نظافت مکانیزه و یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع نظافت دستی می‌شود که توسط پاکبانان صورت می‌گیرد.

رئیس اداره خدمات شهری منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این منطقه روزانه حدود ۶۵ تن زباله نیز توسط پیمانکار جمع‌آوری می‌شود.

وی با اشاره به حوزه نت (نگهداری و تعمیرات) اظهار کرد: در منطقه ۱۳، شش نقطه نورپردازی شاخص و ۱۱ باب سرویس بهداشتی وجود دارد، همچنین در سال جاری دو باب سرویس بهداشتی با هزینه‌ای بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان بهسازی و ساماندهی می‌شود.

معتمدی با بیان اینکه اصلاح لوکس نوری در بوستان‌های منطقه با هزینه ۷۰۰ میلیون تومان و اصلاح شبکه روشنایی محوطه‌های سایت بازی کودکان با هزینه ۶۵۰ میلیون تومان انجام شده است، ادامه داد: در این منطقه ۱۰ سایت بازی کودکان و ۳۷ عدد سایت حرکت درمانی وجود دارد، همچنین شبکه روشنایی کوه نور با هزینه ۴۰۰ میلیون تومان احداث شده است.

معتمدی با اشاره به پروژه شاخص این منطقه در حوزه زیباسازی خاطرنشان کرد: نورپردازی خیابان امیریه با هزینه چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، اجرای دیوارنگاره سه‌راه سیمین ابتدای خیابان جانبازان با هزینه ۶۵۰ میلیون تومان، احداث محوطه چند منظوره سه‌راه سیمین ورودی بلوار کشاورز با هزینه ۷۵۰ میلیون تومان، نورپردازی میدان ۹ دی با هزینه یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و زیباسازی پیرامون مساجد با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

وی گفت: شهرداری منطقه ۱۳ اصفهان در بخش فضای سبز، حل مسئله کم‌آبی، نورپردازی، امور شهری و زیباسازی اقدامات ویژه‌ای را در پیش گرفته است و با قرار دادن این منطقه در مسیر رشد و بالندگی، ویژگی‌های منحصربه‌فردی برای آن ایجاد کرده است.

کد خبر 718283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.