فوت ۶۳ نفر در معابر درون‌شهری کرمانشاه بر اثر تصادفات رانندگی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه از فوت ۶۳ نفر در معابر درون‌شهری کرمانشاه بر اثر تصادفات رانندگی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سرهنگ محمد حیدری امروز _دوشنبه هجدهم دی_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۱۰ ماه سال جاری، ۶۳ عابر پیاده در معابر درون‌شهری استان جان خود را از دست داده‌اند که بیش از ۸۶ درصد آن‌ها در شهر کرمانشاه اتفاق افتاده است.

وی افزود: بیشتر این تصادفات به علت عبور عرضی عابران از معابر بزرگراهی و بلوارهای اصلی شهر بوده که اولویت عبور با وسایل نقلیه است و خودروها سرعت بالایی دارند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس آئین‌نامه پلیس راهور، قانون مجازات اسلامی و قانون رسیدگی به تخلفات راهور در محل‌هایی که امکانات عبور برای تردد عرضی عابر مانند پل عابر و گذرگاه عابر پیاده وجود دارد، عابران مکلف هستند از محل‌های تعیین شده تردد کنند، در غیر این صورت خود عابران به عنوان مقصر در تصادف سهم‌التقصیر خواهند گرفت که در سال جاری هشت نفر از عابران به عنوان مقصر در تصادف تشخیص داده شدند.

حیدری عنوان کرد: عابران پیاده برای عبور ایمن از عرض معابر از گذرگاه‌های عابران پیاده و پل‌های عابر تعبیه شده در معابر استفاده و از ورود ناگهانی به سطح معابر خودداری کنند و مراقبت حرکت وسایل نقلیه باشند تا شاهد حوادث ناگوار در شهرمان نباشیم.

کد خبر 718253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.