نیازمند نگاه راهبردی در مقوله جوانی جمعیت هستیم

دبیر ستاد راهبری جمعیت حوزه‌های علمیه کشور گفت: امروز با مسئله جمعیت روبرو هستیم که یک موضوع فراگیر ملی و استانی است و برای اعتلای جمعیت باید نگاه راهبردی به این مقوله داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، حجت‌الاسلام رسول ساکی عصر امروز _یکشنبه هفدهم دی_ در گردهمایی فعالان جبهه مردمی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در اراک، اظهار کرد: ابعاد مختلف جوانی جمعیت باید در جامعه تبیین و در اقشار گوناگون جامعه تشریح شود.

وی افزود: دیگر متولیان عرصه فرهنگ به ویژه دانشگاه و آموزش و پرورش باید نقش آفرینی کنند و جامعه را به آگاهی برسانند.

دبیر ستاد راهبری جمعیت حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه خانواده‌های ایرانی به دلیل سیاست جمعیتی که در سال‌های گذشته اعمال شد به بیماری تک فرزندی مبتلا شده است تصریح کرد: تا زمانی که خانواده دارای یک فرزند باشد، آموزش کمتر و اثرگذاری تعالیم در سطح پایینی قرار دارد.

وی اضافه کرد: جمعیت، موضوعی حیاتی است و کشور در آینده با بحران جمعیت روبرو می‌شود اما باید تدابیر لازم برای گذر از این شرایط اندیشیده شود.

حجت‌الاسلام ساکی با بیان اینکه متأسفانه با پدیده سالمند رها شده در کشور مواجه هستیم گفت: این پدیده، نتیجه تک فرزندی و کاهش تعهد به نگهداری والدین است.

وی تاکید کرد: نباید مسئله جمعیت را حاکمیتی کرد، باید خانواده به این مهم برسد که زیاد شدن تعداد اعضای خانواده، برای رفاه حال خود خانواده است.

دبیر ستاد راهبری جمعیت حوزه‌های علمیه اظهار کرد: هم اینک خانواده در بعد جمعیتی در خطر است با وجود اینکه دستگاه‌های دولتی وظیفه دارند در ابعاد مختلف خانواده را مورد حمایت قرار دهند البته بهترین گزینه در افزایش رغبت برای جوانی جمعیت، صحبت با مردم است.

یکی از مؤلفه اقتدار هر کشور جمعیت است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی هم یکی مؤلفه اقتدار هر کشور را جمعیت برشمرد.

بهنام نظری اظهار کرد: هم اینک کشور در چاله جمعی قرار گرفته است که باید با جبهه فرهنگی تلاش شود تا از کهن‌سالی عبور کنیم.

وی با بیان اینکه فرزندآوری در ابتدا برای خود خانواده نقش مثبتی دارد افزود: جمعیت از کانون خانواده آغاز می‌شود اما دامنه آن از مرزها عبور می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: در صورتی که برای بحران جمعیتی اقدام عاجل انجام نشود باید به جای ساخت مدرسه و دانشگاه، خانه سالمندان را توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه خانواده باید به تأثیر فرزندآوری توجه داشته باشد افزود: در صورتی که این مهم نهادینه نشود، نشست و همایش و سخنرانی‌ها تأثیرگذار نخواهد بود.

نظری ادامه داد: البته اشکالاتی در تأمین مایحتاج فرزندآوری وجود دارد اما باید این موانع با برنامه‌ریزی صحیح و قوانین برطرف شود.

بوم، جمعیتی استان شکل گرفته است

مدیرکل دفتر بانوان استانداری مرکزی هم گفت: بوم، جمعیتی استان شکل گرفته است و سال آینده همه ستادها، فعال و خط مقدم ستاد جوانی جمعیت قرار دارند.

پروین مفتح‌زاده اظهار کرد: جبهه ما، جبهه جمعیت است و از ۳۰ هیئت اندیشه‌ورزی که در استان شکل گرفته است.

وی افزود: برای این جبهه سه موضوع اولویت دارد که شامل جمعیت، انرژی و کشاورزی است اما در بین این سه اولویت، جمعیت در رأس امور قرار دارد.

مدیرکل دفتر بانوان استانداری مرکزی تصریح کرد: امید می‌رود الگوی جمعیتی اراک برای همه شهرستان‌های استان شناخته شود.

وی اضافه کرد: با وفاق ایجاد شده، دو تشکل ذیل ستاد جوانی جمعیت در استان شکل گرفته است و بیت الزهرا برای اجرای این مهم همکاری دارد.

سیاست نادرست کنترل جمعیت کشور را دچار چالش کرد

فرماندار اراک هم گفت: سیاست نادرست کنترل جمعیت، در سال‌های گذشته موجب شد کشور هم اینک با چالش مواجه شود.

امیر هادی اظهار کرد: در صورتی که در حوزه جمعیت رفتار اصلاح نشود جوانان کشور به مصرف کننده تبدیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه قدرت سیاسی، امنیتی، سلامت و شادابی کشور مرتبط با جمعیت است افزود: به برکت انقلاب اسلامی و توسعه بهداشت و درمان امید به زندگی افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 718187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.