بیست‌وپنجمین جشنواره قصه‌گویی به میزبانی کرمانشاه برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به میزبانی کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد خیاط زنجانی ظهر امروز _یکشنبه، هفدهم دی_ در بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی اظهار کرد: بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در بخش علمی به صورت مستقل از بخش بومی برای نخستین بار برگزار شده که در مرحله اولیه ۵۴ اثر برای شرکت در بخش علمی مراسم اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ارسال شد که در این این اختتامیه آثار برتر معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه برگزیدگان بخش بومی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی هم پیش از این در استان یزد معرفی و تجلیل شده بودند، افزود: طی نشست‌هایی که با حضور کارشناسان در حوزه قصه‌گویی در روزهای گذشته برگزار شد، امید است نتایج این نشست و جشنواره سبب ظهور پژوهشگران و متخصصان در حوزه قصه‌گویی در کشور شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: قصه‌گویی یک روش مؤثر در یادگیری و همچنین بهترین راه برای انتقال مفاهیم به زبان ساده‌تر است که خانواده‌ها باید برای آموزش سبک زندگی به فرزندان خود از این روش استفاده کنند.

وی در ادامه به اهمیت قصه‌گویی در قرآن کریم اشاره کرد و گفت: قرآن کریم به عنوان کامل‌ترین کتاب آسمانی در قالب قصه بیان شده و در اهمیت قصه‌پردازی توجه خداوند در قرآن کریم به خوبی قابل مشاهده است که این نشان از کارکردهای فراوان قصه در پرورش شخصیت افراد دارد.

کد خبر 718165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.