۱۷۰۰ هکتار زمین در حال الحاق به محدوده شهرهای کردستان است

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از الحاق یک هزار و ۷۰۰ هکتار زمین به محدوده شهرهای استان برای اختصاص به متقاضیان طرح‌های حمایتی مسکن به ویژه نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از پایگاه خبری راه و شهرسازی کردستان، جهانگیر الیاسی امروز _یکشنبه هفدهم دی_ در جلسه شورای مسکن استان اظهار کرد: یک هزار و ۷۰۰ هکتار زمین با انجام توافق با مالکان یا تخصیص از اراضی ملی و تصویب در کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی استان کارسازی شده و هم اکنون در صف تصویب در شورای عالی شهرسازی و معماری است که به محض تصویب در آن شورا، در کمیسیون ماده پنج استان برای کارسازی نهایی تصویب و به متقاضیان اختصاص داده می‌شود.

وی افزود: با الحاق این یک هزار و ۷۰۰ هکتار زمین، نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت رسیدگی و واگذاری مسکن به خانواده ایثارگران نیز به طور کامل انجام می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی کردستان با تاکید بر ضرورت ریزپهنه‌بندی لرزه‌ای شهرهای استان، اضافه کرد: از هم استانی‌های ساکن در محلات مورد هدف بازآفرینی درخواست می‌کنیم برای بازسازی و بهسازی مساکن خود با مراجعه به شهرداری‌ها و ثبت‌نام از مزایای قانونی بسته نوزده‌گانه تشویقی مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری شامل تشویقاتی همچون افزایش در طبقه، پارکینگ و افزایش مساحت، تراکم و تسهیلات در نظر گرفته شده بهره‌مند شوند.

الیاسی خاطرنشان کرد: متقاضیان مسکن ملی در استان بابت سود تسهیلات ۲۳ درصدی دغدغه دارند، اما وام پرداختی ۱۸ درصد است؛ قرارداد بر اساس ۲۳ درصد تنظیم می‌شود، اما قسط‌بندی تسهیلات ۱۸ درصد است.

کد خبر 718160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.