افزایش ۴۳ درصدی مسکن ‌سازی در تهران

مرکز آمار ایران گزارش داد: در تابستان سال ۱۴۰۲، تعداد ١٣٧٣٧ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌ تهران، پیش‌بینی شده است که نسبت به فصل گذشته ۴۳.۳ درصد رشد دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرکز آمار ایران گزارش بررسی نتایج طرح «گرد آوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های کشور» در فصل تابستان سال ١۴۰٢ را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، در شهر تهران، در تابستان سال ١۴۰٢، تعداد ١٣٧٣٧ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری تهران، پیش‌بینی شده است که نسبت به فصل گذشته ۴۳.۳ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٧.٢ درصد افزایش داشته است.

‏ متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه‌های احداث ساختمان ٧.٢ واحد بوده است.

تعداد ١٩۰٣ پروانه‌ی احداث ساختمان توسط شهرداری تهران در تابستان ١۴۰٢ صادرشده است که نسبت به فصل گذشته ٣٧ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ١٩.٨ درصد افزایش داشته است.

مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های احداث ساختمان صادرشده از سوی شهرداری تهران در تابستان ١۴۰٢ بالغ بر ٢۴٨٩ هزار مترمربع بوده است که نسبت به فصل گذشته ۴۸.۸ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ١۰.٢ درصد افزایش داشته است. متوسط مساحت زیربنای این دسته از پروانه‌ها در دوره‌ی مورد بررسی ١٣۰٨ مترمربع بوده است.

بر اساس این گزارش، در کل نقاط شهری کشور، در تابستان سال ١۴۰٢، تعداد ٩١۴۵٣ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌های کشور پیش‌بینی شده است که نسبت به فصل گذشته ۷.۲ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ۶.۶ درصد کاهش داشته است.‏ متوسط تعداد واحد مسکونی در هر پروانه‌ی احداث ساختمان ٣.٨ واحد بوده است‌.

تعداد ٢٣٩١٨ پروانه‌ی احداث ساختمان توسط شهرداری‌های کشور در تابستان ١۴۰٢ صادرشده است که نسبت به فصل گذشته ۱۹.۱ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٢١.٢ درصد کاهش داشته است.

مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان در تابستان ١۴۰٢ حدود ١۶۴٩٧ هزار مترمربع بوده است که نسبت به فصل گذشته ۱۰ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ۹.۵ درصد کاهش داشته است. متوسط مساحت زیربنا در این پروانه‌ها ۶٩۰ مترمربع بوده است.

کد خبر 718138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.