افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی / لینک‌های آلوده همچنان قربانی می‌گیرد

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از افزایش قربانیان لینک‌های جعلی تحت عنوان سهام عدالت و ابلاغیه قضایی و دریافت اینترنت رایگان به تلفن همراه شهروندان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: همچنان شاهد افزایش حضور مالباختگانی که در نتیجه دریافت لینک جعلی با عناوین سهام عدالت، ابلاغیه قضائی یا اینترنت رایگان دولت در دام مجرمان سایبری گرفتار شدند به پلیس فتا هستیم.

وی افزود: اطلاع‌رسانی در سطح ملی و استانی در این خصوص به‌صورت گسترده از طریق رسانه‌های رسمی و غیررسمی تکرار می‌شود، اما برخی از شهروندان باز هم فریب تبلیغات دروغین و اغواکننده را می‌خورند و به راحتی اطلاعات حساب بانکی خود را در درگاه‌های جعلی طراحی‌شده وارد می‌کنند که در نهایت منجر به سرقت وجوه از حساب آن‌ها می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: شهروندان باید بدانند که نهادهای حاکمیتی اخبار و اطلاع‌رسانی پیامکی خود را با سرشماره‌های تعریف‌شده‌ای انجام می‌دهند و با شماره شخصی اطلاع‌رسانی نمی‌کنند، همچنین هرگز برای مشاهده یک خبر یا ابلاغیه وجهی هرچند مبلغی اندک، از شهروندان دریافت نمی‌کنند.

سرهنگ مرتضوی تصریح کرد: این لینک‌ها می‌تواند منجر به آلوده‌سازی گوشی تلفن همراه فریب‌خوردگان، سوءاستفاده از اطلاعات شخصی یا برداشت غیرمجاز از حساب آنها شود که در همین راستا شهروندان باید در برابر چنین پیام‌هایی هوشمندانه رفتار کنند.

وی تاکید کرد: نشانگاه‌های رسمی، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و روابط عمومی ادارات و سازمان‌ها مرجع خوبی برای دریافت اخبار هر سازمان یا ارگان هستند و به شهروندان توصیه می‌کنیم به لینک‌ها و اخبار تبلیغی فریبنده در شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکنند.

کد خبر 718105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.