مشارکت شهرداری قم در برگزاری ۶۳۱ یادواره شهید

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم از مشارکت شهرداری در ۶۳۱ یادواره شهید برگزار شده در محلات شهر قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، مهدی کلانترزاده امروز – یکشنبه هفدهم دی - در نشست شهردار قم با مسئولان شورای هیئت‌های مذهبی و مسئولین هیئت‌های منتخب شهرداری قم که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: به مناسبت هفته بصیرت و دهه مقاومت و قیام ۱۹ دی، دو هزار نفر به نمایندگی از مردم قم در روز سه شنبه ۱۹ دی ماه با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند کرد.

وی فضاسازی در مناسبت‌های مختلف را یکی از رسالت‌های شهرداری قم دانست و افزود: به مناسبت ایام ۹ تا ۱۹ دی‌ماه و گرامیداشت شهدای کرمان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت روز مادر و روز زن شاهد فضای سازی شهری در سطح شهر توسط شهرداری قم در این ایام بودیم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با اشاره اقدامات متنوع شهرداری قم در مناسبت‌های مختلف تصریح کرد: یکی از اقدامات شهرداری قم به‌منظور ترویج مکتب حاج قاسم اجرای دیوارنگاره به مساحت ۳۰۰ مترمربع در تقاطع بلوار جمهوری و شهیدان محمود نژاد است که به مناسبت سالگرد حاج قاسم سلیمانی رونمایی شد.

کلانترزاده بابیان اینکه جهاد تبیین محوریت اصلی این نشست بوده، اضافه کرد: شهرداری قم عهده‌دار ۳۷۲ مأموریت است و اقداماتی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، حمل‌ونقل، فضای سبز، خدمات شهری، امور فنی و عمرانی انجام‌شده است.

وی از مشارکت هیئت‌های مذهبی با شهرداری قم در نام‌گذاری کوچه‌ها مزین به اسم شهدا خبر داد و تصریح کرد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هیئت‌های مذهبی می‌توانند در صورت اطلاع از خانواده‌های شهید در کوچه‌های اطراف که به نام شهدای دیگر مزین نشده، از طریق تشویق خانواده شهدا به تماس با سامانه مردمی ۱۳۷ و یا ارسال درخواستی به شهردار قم توسط مسئول هیئت‌ها اطلاع دهند تا در کوتاه‌ترین زمان مشخصات شهید طراحی و تابلو رونمایی شود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با تأکید بر تخصیص بودجه در راستای حمایت از مساجد و حمایت از کانون‌های فرهنگی، گفت: شهرداری قم به‌منظور حمایت از مساجد و کانون‌های فرهنگی تاکنون در ۶۳۱ یادواره شهید مشارکت داشته و به ۴۵۹ گروه جهادی و فرهنگی، ۳۲ مسجد، ۴۸۱ کانون فرهنگیان، ۶۰۷ هیئت مذهبی، ۴ مجموعه مؤثر در فعالیت‌های بین‌الملل، ۱۳۲ مورد مرکز پژوهشی و علمی، ۱۳ مجموعه رسانه‌ای، ۲۳ مجموعه حوزوی، ۱۷ مجموعه نمایشگاهی، ۹ مجموعه نخبگانی، ۱۸ مجموعه هنری و ورزشی، ۴۳ مجموعه خیریه و۲۰۴ ایستگاه صلواتی خدماتی ارائه کرده است.

کلانترزاده از مسئولان و نمایندگان هیئت‌های مذهبی خواست تا با شرکت در تور پیشرفت از پروژه‌های فنی و عمرانی در شهر بازدید کنند.

کد خبر 718088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.