احیای ۴۲ واحد صنعتی راکد در کردستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان از احیای ۴۲ واحد صنعتی راکد و بازگشت آن‌ها به عرصه تولید در استان خبر داد و گفت: احیای این واحدها در قالب نهضت فعال‌سازی واحدهای راکد و با همراهی دستگاه قضا در سطح استان کردستان صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، بختیار خلیقی، امروز _یکشنبه هفدهم دی_ در مراسم تجلیل از واحدهای نمونه صنعتی و معدنی استان کردستان، اظهار کرد: مقام معظم رهبری نامگذاری سال‌های مختلف را بر اساس اهداف اقتصادی انجام دادند که لازم است در خصوص تحقق این شعارها دولتمردان و تولیدکنندگان اهتمام لازم را داشته باشند.

وی افزود: در سال جاری میانگین تولید در حوزه صنعت در کشور هشت درصد بوده که میانگین استان کردستان در این بخش ۵.۵ درصد و میانگین رشد حوزه معدن نیز در کشور دو درصد بوده که این آمار در استان کردستان ۲.۵ درصد بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان ادامه داد: طی سه سال اخیر ۲ هزار و ۴۴۷ جواز تأسیس با سرمایه‌گذاری ۳۷۵ هزار و ۵۵۲ میلیارد ریالی و پیش‌بینی اشتغال ۳۳ هزار نفر در صنعت معدن و تجارت استان صادر شده است.

خلیقی به صدور ۲۵۱ پروانه بهره‌برداری صنعتی نیز در سه سال اخیر اشاره کرد و گفت: این پروانه‌ها با هدف اشتغالزایی چهار هزار و ۹۲۲ نفر و سرمایه‌گذاری ۳۱ هزار و ۹۴۹ میلیارد ریالی در سطح استان کردستان به بهره‌برداری رسیده است.

وی از احیای ۴۲ واحد صنعتی راکد و بازگشت آنها به عرصه تولید در استان خبر داد و اضافه کرد: احیای این واحدها در قالب نهضت فعال سازی واحدهای راکد و با همراهی دستگاه قضا در سطح استان کردستان صورت گرفته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با اشاره به اینکه در حوزه معدن نیز طی یکی دو سال اخیر اقدامات اکتشافی خوبی در استان انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: از ۳۶۳ واحد معدنی موجود در استان ۱۹۶ واحد فعال بوده که طی ۹ ماه امسال از این محل ۹۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی وصول شده است.

صنعت و معدن، موتور محرکه توسعه و پیشرفت استان کردستان است

شوذب جباری، رئیس خانه معدن استان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: صنعت و معدن پیشران پیشرفت در گام دوم انقلاب است و با توجه به وجود ذخایر معدنی بسیار در کشور و استان کردستان، توان رشد و توسعه را داریم.

وی موتور محرکه توسعه و پیشرفت استان را در مرحله اول حوزه صنعت و معدن ذکر کرد و افزود: ارتقا بدون چون و چرای بهره‌وری، صیانت از ذخایر ملی، ایجاد ارزش افزوده بیشتر، کاهش هزینه‌های تولید، ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری پایدار در تمامی ابعاد از دیگر نکات مهم این حوزه به شمار می‌رود.

رئیس خانه معدن استان کردستان ادامه داد: رقابت در بازارهای امروزی و افزایش کیفیت محصول، بهبود فضای کسب و کار و اجرای کامل قوانین موجود در این حوزه نیز از دیگر نکات قابل اهمیت برای توسعه و پیشرفت در حوزه صنعت و معدن است.

جباری تاکید کرد: در شرایطی که کشور با تحریم مواجهه است و مردم به لحاظ معیشتی با مشکل مواجه هستند، همه باید با همدلی و حمایت از تولیدکنندگان، به برون رفت از مشکلات کمک کنیم.

رئیس خانه معدن استان کردستان با بیان اینکه تولیدکنندگان موظف به پرداخت مالیات هستند، گفت: باید در این امر برای تولیدکنندگان استان کردستان، عدالت رعایت شود.

اقتصاد قوی با حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران شکل می‌گیرد

ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج نیز در این مراسم به اهمیت کسب و کار حلال در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: در دین مبین اسلام و آیات قرآن کریم به کرات در مورد کسب و کار حلال و نکوهش مال حرام تاکید شده است.

وی ادامه داد: اقتصاد قوی با حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران، بکارگیری همه منابع، استفاده از طرفیت نخبگان، غنیمت شمردن فرصت‌ها و سپردن کار به کاربلدان شکل خواهد گرفت.

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال این هستند که کشور ما را نا امن کرده و ما را مصرف کننده صرف بار بیاورند در صورتی باید در نظام اسلامی تولید رونق بگیرد.

کد خبر 718084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.