قزوین جزو ۵ استان شاخص کشور در کنترل قیمت مرغ است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ادعا داریم در ردیف پنج استان شاخص کشور هستیم و توانسته‌ایم قیمت مرغ را کنترل کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدحسین عطایی امروز _یکشنبه هفدهم دی_ در نشست کارگروه اصلی تنظیم بازار که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: هیچ مشکلی در تأمین و توزیع گوشت قرمز و مرغ و تنظیم بازار نداریم و در ردیف استان‌های شاخص کشور هستیم.

وی افزود: در حوزه تنظیم بازار همه دستگاه‌ها مشارکت دارند و با توجه به حساسیت امنیت غذایی هر هفته با وزیر جهاد کشاورزی جلسه برخط داریم تا هماهنگی‌های کشوری برای اجرای اقدامات انجام شود.

فرمانده قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین از برگزاری دو جلسه برای تأمین و تعیین قیمت مرغ و کنترل وضعیت بازار این محصول در روزهای اخیر خبر داد و خاطرنشان کرد: ادعا داریم در ردیف پنج استان شاخص کشور هستیم و توانسته‌ایم قیمت مرغ را کنترل کنیم.

عطایی با بیان اینکه در جوجه‌ریزی مرغ گوشتی مشکل نداریم، ادامه داد: طبق ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی قرار شده است تا هر ماه سه میلیون و ۴۵۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شود تا نیازهای بازار را به‌طور کامل تأمین کنیم.

وی با اشاره به توزیع آرد میان واحدهای نانوایی و تولیدی گفت: کیفیت آردهای توزیع شده بالا است، اما موضوع عمل‌آوری آرد مهم است تا کیفیت افزایش پیدا کند و مصرف‌کنندگان نان و محصولات مرتبط با آرد مانند ماکارونی راضی شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از توزیع ۱۷۰ تن گوشت قرمز در استان قزوین با نرخ تنظیم‌بازاری خبر داد و گفت: هیچ کمبودی در توزیع گوشت قرمز و مرغ نداریم.

عطایی با اشاره به مصوبه ستاد تنظیم بازار در حوزه راه‌اندازی نانوایی‌های سیار تصریح کرد: در استان قزوین به پنج واحد نانوایی سیار در محلات کم‌برخوردار نیاز دارد و برای توزیع مناسب کالاهای اساسی باید بازارچه‌های محلی را ایجاد کنیم.

کد خبر 718049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.