دورکاری و کاهش ساعت کاری زنان مورد توجه قرار گیرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افزایش نشاط در حوزه بانوان از جمله برگزاری دوره‌ها و اردوهای تفریحی و آموزشی دنبال شود، توجه به معیشت بانوان، کاهش ساعت کاری برای ارتقای بهره‌وری، استفاده از دورکاری و بهره‌مندی از بانوان در سطوح مدیریتی باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صولت مرتضوی در دیدار و نشست هم‌اندیشی با مشاوران امور بانوان ستاد و سازمان‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نقش پررنگ بانوان در طول دوران دفاع مقدس و حضور ثمربخش آنان در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: زنان با حماسه‌آفرینی‌های خود زبان گویای انقلاب بودند و با حضور اسلامی خود در ابعاد مختلف در برابر دشواری‌ها و شهادت‌ها، نه‌تنها پیروزی را رقم زدند، خود به قهرمان تبدیل شدند.

وی افزود: با توجه به اهمیت خوشبینی و امیدآفرینی، زنان می‌توانند مهم‌ترین کانون امیدبخشی در خانواده باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به اینکه خانواده کوچک‌ترین کانون اجتماعی محسوب می‌شود و با در نظر گرفتن نقش کلیدی زن در مدیریت عاطفی و انگیزشی خانواده، زنان نقش سازنده‌ای در امیدآفرینی می‌توانند داشته باشند.

وی زن را تحکیم‌بخش کانون خانواده دانست و افزود: توانمندی زنان و مادران با توجه به قدرت عواطف و احساسات بالا و بهره‌مندی از روش محبت و تقویت انگیزه با امیدآفرینی، پیمودن راه را برای دیگر افراد خانواده سهل‌تر خواهد کرد و با توجه به اهمیت خوشبینی و امیدآفرینی، زنان می‌توانند مهم‌ترین کانون امیدبخشی در خانواده باشند.

مرتضوی بیان کرد: مشاوران بانوان مدیران باید نماد امیدآفرینی باشند و برای تقویت همدلی و ارتقای بهره‌وری نقش‌آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه مسئله‌یابی در حوزه بانوان مهم است، افزود: افزایش نشاط در حوزه بانوان از جمله برگزاری دوره‌ها و اردوهای تفریحی و آموزشی دنبال شود، توجه به معیشت بانوان، کاهش ساعت کاری برای ارتقای بهره‌وری، استفاده از دورکاری و بهره‌مندی از بانوان در سطوح مدیریتی باید مورد توجه قرار گیرد.

در ابتدای این نشست جمعی از مشاوران سازمان‌های تابعه، دغدغه‌ها و دیدگاه‌های خود را با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در میان گذاشتند.

کد خبر 718047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.