شناسایی ۳۰۰۰ خانه خالی در قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از شناسایی سه هزار باب واحد مسکونی خالی در این استان خبر داد و گفت: دو هزار و ۴۲۰ فقره بازرسی از بنگاه‌های املاک صورت گرفته و در همین ارتباط ۶۶۰ مورد تخلف شناسایی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سیدعلی هاشمی امروز _یکشنبه هفدهم دی‌_ در جلسه کارگروه اصلی تنظیم بازار استان قزوین که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون در استان قزوین سه هزار باب واحد خانه خالی شناسایی شده است که باید از مالکان آن‌ها مالیات اخذ شود.

وی افزود: خانه‌هایی که ۱۸ ماه یعنی معادل ۱.۵ سال شمسی مورد استفاده قرار نگیرد به عنوان خانه خالی محسوب می‌شوند و به آن‌ها مالیات تعلق می‌گیرد که پرداخت چنین مالیاتی اجباری بوده و برای پرداخت نکردن مالیات جرم‌انگاری صورت گرفته است.

دبیر شورای تأمین مسکن استان قزوین با اشاره به فعالیت نظارتی نهاد متبوعش برای نظارت بر بنگاه‌ها و مشاوره‌های ملکی در سطح استان خاطرنشان کرد: ۲۴۲۰ فقره بازرسی از بنگاه‌های املاک صورت گرفته و در همین ارتباط ۶۶۰ مورد تخلف شناسایی شده است.

پلمب ۱۱۶ بنگاه ملکی متخلف

هاشمی از پلمب ۱۱۶ واحد مشاوره ملکی به دلیل تخلف و نداشتن مجوز در ۹ ماه سال جاری خبر داد و گفت: در بازرسی‌های کارشناسان ما در مجموع ۳۰۷۹ بنگاه ملکی مجوزدار را شناسایی کرده‌ایم که فهرست آن‌ها در سامانه مربوط ثبت و ضبط شده است.

وی با اشاره به پایش آمار واحدهای مسکونی حمایتی ادامه داد: از طریق پلت‌فرم‌ها، بنگاه‌های املاکی که به صورت غیرقانونی خرید و فروش مسکن حمایتی از جمله مسکن ملی و مسکن محرومان و مددجویان انجام دادند، شناسایی شدند و این بنگاه‌های ملکی پلمب و به دستگاه قضا معرفی شدند.

کد خبر 718031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.