پرسپولیس سرمربی می‌خواهد، مدعیان به دنبال بازیکن

در شرایطی که یک هفته از پایان رقابت‌های نیم‌فصل اول لیگ برتر گذشته است، تیم‌ها وارد بازار نقل و انتقالات شده‌اند تا کادر فنی و بازیکنان خودشان را با خریدهای جدید به‌روزرسانی کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هرچند که دور رفت رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با صدرنشینی استقلال به پایان رسید، اما هنوز ۱۵ مسابقه دیگر پیش روی تیم‌های لیگ برتری قرار دارد و پس از پایان جام ملت‌های آسیا تیم‌های باشگاهی ایران باید دوباره کورس خودشان را برای رسیدن به موفقیت آغاز کنند.

۱۵ مسابقه دور رفت فرصت مناسبی را برای کادر فنی تیم‌ها ایجاد کرد تا نقاط ضعف و قوت خودشان را شناسایی کنند و طبیعی است که در بازار نقل و انتقالات نیم‌فصل بسیاری از آن‌ها به دنبال خریدهای جدید باشند تا تیمشان را برای نیم‌فصل دوم با آمادگی بیشتری به میدان بفرستند.

البته نباید فراموش کنیم که یک فرمول همیشگی می‌گوید که در نیم‌فصل به‌طور معمول بازیکن باکیفیت و آنچنان مهمی در بیرون از بازار وجود ندارد که بتوان برای خریدش اقدام کرد زیرا در حالت طبیعی بازیکنان خوب در تیم‌های خودشان جایگاه ثابتی پیدا کرده‌اند و به همین خاطر قصدی برای جدایی ندارند، اما با این حال باید بدانیم که لیست مازاد تیم‌های صدرنشین می‌تواند دوای درد تیم‌های میانه جدولی هم باشد و از طرف دیگر ممکن است بازیکنانی که از لحاظ رفتاری با سرمربی تیمشان دچار مشکل شده‌اند یا آن‌هایی که باید راهی خدمت مقدس سربازی شوند هم گزینه‌های مناسبی برای خرید هستند که هر تیمی زودتر دست به کار شود و البته حساب پرپول‌تری هم داشته باشد، سیلی اول را به رقبای خود خواهد زد.

نگاهی به روند نتیجه‌گیری چهار تیم مدعی ابتدای جدول و رقابت نزدیکی که آن‌ها با یکدیگر داشته‌اند به خوبی نشان می‌دهد که همگی آن‌ها به شدت در تلاشند تا برای دور برگشت با تیم‌هایی قوی‌تر و دستی پرتر راهی کارزار لیگ شوند. در ادامه نگاهی کوتاه به عملکرد و نیازهای چهار تیم مدعی در بازار نقل و انتقالاتی خواهیم داشت که به‌صورت رسمی از دهم بهمن آغاز می‌شود و تا هفتم اسفند ادامه پیدا خواهد کرد.

استقلال تهران

شاید در ابتدای فصل و با توجه به کیفیت یارگیری استقلالی‌ها کمتر هواداری پیش‌بینی می‌کرد که شاگردان جواد نکونام بتوانند در پایان دور رفت بالاتر از سپاهان و پرسپولیس قرار بگیرند، اما حرکت آهسته و پیوسته آبی‌ها در طول لیگ و البته مشکلاتی که برای سپاهان به‌وجود آمد در نهایت صدر جدول لیگ را در پایان دور رفت آبی‌رنگ کرد.

پرسپولیس سرمربی می‌خواهد، مدعیان به دنبال بازیکن

در این چند روز اخیر صحبت‌های جالبی از قول جواد نکونام به گوش رسیده که لیستی بلندبالا و سرشناس را برای خرید بازیکن تحویل مدیریت باشگاه داده است، اما با توجه به شرایط مالی این تیم و البته قیمت بازیکنان مورد نظر نکونام، بعید به نظر می‌رسد که آن‌ها بتوانند در بازار دست به انجام چنین خریدهایی بزنند.

البته آبی‌ها در اولین گام زودتر از بقیه مدعیان چراغ را روشن کردند و رافائل داسیلوا، مدافع برزیلی خودشان را به خانه برگرداندند تا از این لحاظ کمی جلوتر از بقیه رقبا باشند. احسان پهلوان هم دیگر بازیکنی است که گفته می‌شود مدنظر نکونام قرار دارد و با توجه به قرار گرفتنش در لیست مازاد سپاهان شاید وی هم مشکلی برای پوشیدن پیراهن آبی نداشته باشد.

پرسپولیس سرمربی می‌خواهد، مدعیان به دنبال بازیکن

البته در صورت خرید بازیکنانی مثل الهیار صیادمنش، سعید عزت‌الهی، علی قلی‌زاده و محمد محبی، آن‌ها می‌توانند بمب‌های جدیدی در فضای فوتبال ایران منفجر کنند، اما این اتفاق کمی از واقعیت به دور است. فرناندو تورس و عارف آغاسی هم شاگردان قبلی نکونام هستند که بعید به نظر می‌رسد بتوانند رضایت‌نامه‌ای برای آمدن به استقلال دریافت کنند.

سپاهان اصفهان

تیم پرمهره سپاهان بعد از نتایجی که در هفته‌های ابتدایی لیگ گرفت حساب خود را از سایر تیم‌ها جدا کرد، اما سپاهانی‌ها در میانه فصل به خاطر همین خریدهای زیاد و البته گران‌قیمت دچار دردسر شدند و هنوز هم ترکش‌های آن در حال پرتاب است. مهم‌ترین اقدام منوچهر نیکفر در این چند روز اخیر راضی کردن مورایس برای ماندن در اصفهان بود که البته باید تا زمان قطعی بازگشت این مرد پرتقالی صبر کرد.

پرسپولیس سرمربی می‌خواهد، مدعیان به دنبال بازیکن

از طرف دیگر انتشار نامه دست‌نویس سپاهانی‌ها در فدراسیون فوتبال و مازاد اعلام کردن کاوه رضایی، احسان پهلوان و هادی محمدی سر و صدای زیادی به پا کرد و در ادامه مدیرعامل سپاهان نام سیاوش یزدانی و عیسی آل‌کثیر را هم به این لیست اضافه کرد تا جدایی این پنج نفر از سپاهان قطعی شود.

این درِ خروجی مبلغی حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان را از سقف پرداختی سپاهانی‌ها کاهش خواهد داد و باید دید که مدیرعامل جدید چطور می‌تواند با خریدهای جدید این سقف را مدیریت کند. آن‌طور که نیکفر اعلام کرده است سپاهان در پست مدافع، وینگر و مهاجم نسبت به خرید بازیکن جدید اقدام خواهد کرد، اما باید دید که با توجه به محدودیت مالی سپاهان این سه بازیکن می‌توانند از چه کیفیتی برخوردار باشند و اگر بنا به خرید بازیکنان متوسط و نه‌چندان گران‌قیمت باشد که کمکی به تیم نکنند، سپاهان خود پنج نفر از همین بازیکنان را در لیست مازاد قرار داده است و بهتر است که از بین آن‌ها چند نفر را حفظ کند. علی جاسم، عراقی تنها بازیکنی است که در این چند روز نامش برای پیوستن به سپاهان مطرح شده است.

پرسپولیس تهران

اگر سایر تیم‌های مدعی تکلیفشان با خودشان و نیمکتشان مشخص است و بر اساس لیست سرمربی خرید می‌کنند پرسپولیسی‌ها اوضاع بدتری دارند و استعفای یحیی گل‌محمدی شرایط را به سمتی برده است که آن‌ها اول به دنبال انتخاب سرمربی جدید باشند. البته بیانیه هیئت مدیره پرسپولیس در روز یکشنبه نشان می‌دهد آن‌ها همچنان به بازگشت گل‌محمدی امیدوار هستند و بر همین اساس اگر یحیی روی تصمیم خودش بماند از روز دوشنبه برای مذاکره با سرمربی جدید اقدام می‌کنند.

پرسپولیس سرمربی می‌خواهد، مدعیان به دنبال بازیکن

بازی کردن با نام‌هایی مثل مهدی تارتار و مجتبی حسینی بیشتر شبیه به یک شوخی است، اما در حال حاضر برانکو ایوانکوویچ مربی کروات و محبوب هواداران قرمزپوش بیشتر از بقیه نامش مطرح شده است که البته آمدن برانکو به ایران بار مالی زیادی را به پرسپولیس تحمیل خواهد کرد. نام دیگری مثل علی دایی هم برای نشستن روی نیمکت پرسپولیس پشت سر برانکو قرار دارد.

در زمینه بازیکن پرسپولیس دو هافبک تأثیرگذار خودش یعنی میلاد سرلک و محمد عمری را به واسطه خدمت سربازی از دست داده و احتمال جدایی نبیل باهویی هم زیاد است. قرمزها در نیم‌فصل اول با وجود حضور شهاب زاهدی در خط حمله تیمی کم‌اثر بودند و به همین خاطر به دنبال خرید یک مهاجم هستند و شاید برای آن‌ها عیسی آل‌کثیر، مهاجم مازاد سپاهان گزینه مناسبی باشد، اما تقابل احساسی عیسی با هواداران پرسپولیس و دلخوری سکوها از آل‌کثیر یک مشکل بزرگ در این مسیر است.

پرسپولیس سرمربی می‌خواهد، مدعیان به دنبال بازیکن

تراکتور تبریز

تیم خصوصی و ثروتمند لیگ که از همان اول فصل به سرعت بار خودش را بست در آغاز لیگ با شکست در خانه سپاهان صدای اعتراض پاکو خمز را شنید که نسبت به تیم بسته شده تراکتور معترض بود و این ماجرا تا همین هفته‌های پایانی لیگ هم ادامه پیدا کرد؛ به‌طور طبیعی مدیریت این باشگاه که پس از سه تیم مدعی روی پله چهارم جدول قرار گرفته است باید به دنبال جلب رضایت سرمربی تیمش باشد.

پرسپولیس سرمربی می‌خواهد، مدعیان به دنبال بازیکن

اطراف بازار تراکتور نام آنچنان مهمی به گوش نمی‌رسد، اما شاید آن‌ها طبق روال سال‌های قبل دست به انجام یک خرید خارجی خوب بزنند. در بحث بازیکنان ایرانی هم تراکتور نشان داده است هدف‌گیری خوبی روی لیست مازاد تیم‌ها دارد و اگر بازیکنانی مثل آل‌کثیر یا هادی محمدی به تبریز رفتند، نباید زیاد از این اتفاق تعجب کرد. البته فاصله تراکتور با صدر جدول فقط چهار امتیاز است، اما تیمی که از تبریزی‌ها در نیم فصل اول دیدیم با بازیکنان فعلی خودش کمترین شانس را برای قهرمانی خواهد داشت.

کد خبر 718009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.