جاده‌های برفی و کوهستانی گلستان برای تردد خودروها باز است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: دو مسیر کوهستانی آزادشهر-شاهرود مشهور به «خوش ییلاق» و گرگان-شاهرود معروف به «توسکستان» که به دلیل شدت بارش برف و جلوگیری از حوادث احتمالی ناشی از آن شب گذشته بسته شده بود، صبح امروز بازگشایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان و به نقل از روابط‌عمومی مدیریت بحران استانداری گلستان، نعمت‌الله حاجی‌زاده اظهار کرد: با تلاش نیروهای راهداری، هلال‌احمر و پلیس راه این دو مسیر برف‌روبی و برای تردد وسایل نقلیه بازگشایی شد، اما به رانندگان توصیه می‌کنیم با تجهیزات کامل زمستانی تردد داشته باشند.

وی افزود: بارش شدید باران در استان گلستان به ویژه مناطق شرقی موجب طغیان رودخانه اوغان و عبور آب از روی پل روستای بایلر شد و دلیل جاده دوم ارتباطی گنبدکاووس-کلاله بسته شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان ادامه داد: تردد در این مسیر تا زمان فروکش کردن آب از سطح جاده امکان‌پذیر نیست و به رانندگان توصیه می‌شود از جاده اصلی استفاده کنند.

حاجی‌زاده تاکید کرد: مدیریت بحران استان به صورت مستمر گزارش خسارات را جمع‌آوری می‌کند و گزارش‌های رسیده تاکنون گویای خسارت جدی نبوده است و بر اساس قانون مدیریت بحران دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند ۷۲ ساعت پس از خاتمه شرایط اضطرار، نسبت به تکمیل فرم‌های خسارات اقدام کنند.

حاجی‌زاده افزود: در بیشتر نقاط استان گلستان شاهد بارندگی بودیم، اما بیشترین میزان بارش تا شب گذشته با ۷۱ میلی‌متر در شهرستان رامیان بارید.

وی بیان کرد: با وجود محدودیت‌های اعتباری در نقاط حساس لایروبی رودخانه‌ها در سطح استان انجام شد که در نتیجه آن جریان آب روان‌تر و خسارت‌ها ناشی از شدت سیلاب‌ها کاهش یافته است.

کد خبر 717976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.