صندوق توسعه دریایی ایران به حمایت مجلس شورای اسلامی نیاز دارد

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی کشور گفت: صندوق توسعه دریایی ایران نیاز به حمایت نمایندگان استان‌های ساحلی و استانداران شمالی دارد تا هرچه زودتر در مجلس تأیید شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، سیدعماد محمودی _شنبه شانزدهم دی‌_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در امر تسهیلات تا حدی از صندوق توسعه استفاده شده، اظهار کرد: این تسهیلات نسبت به قبل کاهش یافته که باید ریشه‌یابی شود.

وی با بیان اینکه صدور ضمانت‌نامه‌های شرکت‌ها جهت فرایند فعالیت‌های معطوف به دریا از جمله اقدامات صندوق است که دستور کار قرار گرفت، افزود: این تسهیلات جهت تأمین و تعمیر شناورها اختصاص می‌یابد، آن هم به شرطی که در کشتی‌سازی داخلی انجام شود.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی کشور از دیگر فعالیت‌های جدید این صندوق را انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با صندوق پژوهش فناوری مازندران عنوان و تصریح کرد: با انعقاد این تفاهم‌نامه‌ای بخش خصوصی با کمک مالی دولتی از ظرفیت‌های صنایع دریایی استفاده ببرند و باعث هم‌افزایی بین مخاطبان فعال با بخش دولتی شوند.

محمودی گفت: این صندوق در صدد تقویت برآمد تا مورد حمایت جدی قرار گیرد که البته معطوف بر فعالیت صنایع دریایی است.

وی با بیان اینکه صندوق توسعه نوپا بوده و تجهیز صنایع مالی دوره جدید در اولویت نخست است، تصریح کرد: مقرر شد تا ۱۰ درصد کرایه حمل مایعات نفتی و گازی که در مبدا و مقصد ایران بارگذاری می‌شود به صندوق توسعه دریایی واریز شود.

وی ادامه داد: این صندوق با توجه به رسیدگی بر لایحه‌ای بر تقویت مالی در مجلس شورای اسلامی نیاز به حمایت نمایندگان استان‌های ساحلی و استانداران شمالی دارد تا هرچه زودتر در مجلس تأیید شود.

کد خبر 717907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.