بهره‌برداری از ۲۴ طرح راهداری در استان زنجان با حضور وزیر راه و شهرسازی

با حضور وزیر راه و شهرسازی در زنجان، ۲۴ طرح راهداری با مجموع اعتبار یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهرداد بذرپاش _شنبه شانزدهم دی‌_ در حاشیه آئین بهره‌برداری از ۲۴ طرح راهداری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تخصیص منابع و اعتبارات مورد نیاز محور دوم قزوین - زنجان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به پیشرفت ۸۶ درصدی طرح دوخطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین، افزود: یکی از خطوط اصلی شاهراه‌های شرقی-غربی کشور در امتداد این مسیر ریلی است.

وزیر راه و شهرسازی با اذعان به اینکه یکی از برنامه‌های دولت تکمیل کریدور شرقی-غربی ریلی کشور با هدف افزایش ظرفیت است، افزود: با اجرای این طرح ظرفیت جابه‌جایی به دوبرابر افزایش می‌یابد.

بذرپاش این محور را از محورهای پر ترافیک در بخش‌های مسافربری و باربری عنوان کرد و گفت: زیرسازی ۱۸۰ کیلومتر از پروژه انجام شده است و برخی قسمت‌های روسازی نیز به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: در سفر پیشین مصوباتی مبنی بر تخصیص منابع انجام شد که بخشی هنوز تخصیص پیدا نکرده است و از ۱۰ ایستگاهی که در مسیر اصلی قرار دارد، ۴ ایستگاه به اتمام رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: با دوخطه کردن مسیر استان زنجان و قزوین، هموطنان‌مان در سایر مناطق نیز از مزایای این پروژه در حوزه جابه‌جایی بار و مسافر بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 717891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.