کاشت مو به روش SUT چیست و چقدر هزینه دارد ؟

کاشت مو به روش SUT یکی از تکنیک‌های نوین کاشت مو است.

کاشت مو به روش SUT یک روش پرطرفدار و البته پرکاربرد به منظور درمان کم پشتی و طاسی موهاست که اگر کمی در مورد بهترین روش‌های کاشت مو تحقیق کنید احتمال نام آن را خواهید شنید. این تکنیک به دلیل تراکم بالاتر، استفاده از دستگاه‌های برقی در عمل و کم تهاجمی بودن معروف است. اما آیا این روش برای همه مناسب است؟ مزایای کاشت مو SUT چیست؟ چگونه انجام می‌شود؟ آیا عوارضی هم دارد؟ هزینه آن چقدر است؟ در ادامه با ما همراه شوید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

منظور از کاشت مو به روش SUT چیست؟

کاشت مو به روش SUT یکی از تکنیک‌های نوین کاشت مو است که به منظور رفع کامل طاسی و کم پشتی موها در افراد مختلف به کار می‌رود. این تکنیک نیز به کمک استخراج منفرد فولیکول‌ها از بانک مو انجام می‌شود و به منظور انجام آن از ابزارهای مدرن و پیشرفته برقی استفاده می‌شود که در کاهش عوارض جراحی و بهبود نتایج نقش دارد. در واقع این روش با بهینه سازی‌های روش‌های قدیمی‌تر مثل FUE عرضه شده است تا بتواند طاسی‌های گسترده را به خوبی پوشش دهد.

نکته جالب در کاشت مو SUT این است که در صورت محدودیت در بانک مو، می‌توان از موهای بدن نیز به عنوان اهدا کننده استفاده کرد. به همین دلیل تراکمی که در این روش ایجاد می‌شود بسیار بیشتر است و می‌توان تا 14000 تار مو را در یک جلسه انتقال داد. علاوه بر این میزان آسیب به پوست و گرافت‌ها به حداقل رسیده و به همین دلیل مدت زمان بهبودی و دوران نقاهت به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

کاندید مناسب روش SUT

کاشت مو با تکنیک SUT طیف وسیعی از متقاضیان کاشت مو را پوشش می‌دهد و به دلیل اینکه محدودیت‌های کمتری دارد، کاربرد بیشتری نیز دارد. علاوه بر این افرادی که دچار طاسی‌های گسترده هستند می‌توانند از این روش به صورت ترکیبی با سایر روش‌ها استفاده کنند و نتیجه بهتری دریافت کنند. افرادی با شرایط زیر بهترین کاندید روش SUT هستند:

  • افرادی که حداقل 25 سال سن دارند و ریزش موی آنها تثبیت شده است
  • افرادی که از نظر سلامت مشکل خاص یا بیماری غیر قابل کنترل ندارند
  • افرادی که بانک موی کافی برای پوشش نواحی طاسی را دارند
  • افرادی که تحت تاثیر آلوپسی آندروژنیک، ریزش موی سکه‌ای، اختلالات هورمونی، مصرف داروهای خاص، شکستگی یا سوختگی سر دچار ریزش مو شده‌اند

برای اینکه بدانید کاندید مناسبی برای استفاده از کاشت مو به روش SUT هستید، می‌بایست به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید و بعد از معاینات از پزشک مشاوره بگیرید. خانم‌های باردار، افرادی که بیماری‌های خارج از کنترل مثل فشار خون خیلی بالا دارند بهتر است تا زمان فراغت کامل برای انجام عمل کاشت مو صبر کنند.

کاشت مو به روش SUT چیست و چقدر هزینه دارد ؟

هزینه کاشت مو به روش SUT

کاشت مو به روش SUT یک تکنیک کم تهاجمی با کمترین میزان عوارض است که با تجهیزات به روز و پیشرفته انجا می‌شود. با این حال هزینه کاشت مو در این تکنیک بیشتر به شرایط خود فرد و تعداد گرافت‌های مورد نیاز برای رسیدن به تراکم مطلوب بستگی دارد. همچنین کلینیک و پزشکی که برای کاشت مو انتخاب می‌کنید ممکن است نسبت به کیفیت ارائه خدمات هزینه متفاوتی داشته باشند. در هر صورت باید بدانید که هزینه مشخصی را نمی‌توان برای کاشت مو به شیوه SUT مشخص کرد و برای برآورد هزینه می‌بایست با پزشک متخصص صحبت کنید تا با توجه به شرایط شما میزان تقریبی آن را به شما اعلام کند.

مراحل کاشت مو به روش SUT

کاشت مو به روش SUT مثل سایر روش‌ها با انتقال فولیکول‌های موی خود فرد از ناحیه بانک مو به ناحیه کم پشت موها انجام می‌شود. با این حال تجهیزات و تکنیک‌های مورد استفاده در حین عمل با سایر تکنیک‌ها متفاوت است. در ادامه به بررسی مراحل اصلی کاشت مو SUT خواهیم پرداخت:

بررسی و معاینات اولیه

در این مرحله پزشک پس از بررسی آزمایشات به معاینه دقیق پوست و موی شما خواهد پرداخت. شرایط هورمونی و ویتامین‌های بدن شما توسط پزشک بررسی می‌شوند تا ارزیابی دقیق‌تری از وضعیت سلامت شما صورت بگیرد. همچنین وضعیت پوست از نظر ضخامت،‌ سطح رطوبت،‌ چربی، کشسانی و ... معاینه می‌شود. پزشک با بررسی ناحیه طاسی و بانک مو، تعداد گرافت‌های مورد نیاز را مشخص می‌کند و اقدامات متناسب با آن را انجام می‌دهد. همچنین با استفاده از برنامه‌های کامپیوتری و بر اساس انتظارات شما از کاشت مو، خط رویش استاندارد و طبیعی موها طراحی می‌شود.

استخراج فولیکول‌ها

به منظور استخراج فولیکول‌ها با روش SUT ابتدا لازم است موهای خود را به اندازه 1 میلی متر کوتاه کرده باشید. تیم پزشکی بعد از بی حسی و ضد عفونی ناحیه گیرنده و اهدا کننده، فولیکول‌های باکیفیت بانک مو را استخراج می‌کنند. جهت برداشت فولیکول‌ها از پانچ‌های مخصوصی استفاده می‌شود که تمام ساختار مو را از عمق پوست خارج می‌کند تا آسیبی به فولیکول وارد نشود. دقت بالای این ابزارها از باقی ماندن جای فولیکول‌ها در بانک مو و خالی شدن آن جلوگیری می‌کند.

آماده سازی و نگهداری گرافت‌ها

پس از برداشت فولیکول‌ها، تیم درمان فولیکول‌ها را زیر میکروسکوپ بررسی می‌کنند تا کیفیت آنها تایید شود. سپس آنها را به دسته‌های چندتایی تقسیم می‌کنند و در محلول‌های خاصی با دمای پایین نگهداری می‌کنند تا آسیب نبینند. این مرحله در حفظ کیفیت فولیکول‌ها نقش اساسی دارد و باعث می‌شود که موها بعد از کاشت دچار ریزش نشوند.

کاشت گرافت‌ها

مرحله آخر نیز با بی حسی و ضد عفونی ناحیه گیرنده آغاز می‌شود تا احتمال عفونت و درد به حداقل برسد. ابتدا پزشک خط رویش مناسب را روی سر شما ترسیم می‌کند و طبق این الگو گرافت‌های آماده را پیوند می‌زند. چند هزار فولیکول به صورت تکی یا در دسته‌های چند تایی در سوراخ‌های ریزی که در پوست سر شما ایجاد می‌شوند کاشته می‌شوند تا حداکثر تراکم مورد انتظار حاصل شود. معمولا با کاشت مو به روش SUT می‌توان بیش از 14000 تار مو یا 4000 گرافت مو را در ناحیه کم پشت کاشت.

کاشت مو به روش SUT چیست و چقدر هزینه دارد ؟

مزایای کاشت مو به روش SUT

کاشت مو SUT یک روش کم خطرو راحت است که می‌تواند نتایج خوبی برای زیباجویان به ارمغان بیاورد.‌ مزایای فوق العاده این روش باعث شده طیف وسیعی از زیباجویان درخواست استفاده از این روش را داشته باشند. از مهم‌ترین مزایای کاشت مو به روش SUT می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تراکم بالای موها بعد از کاشت
  • بدون نیاز به بروش و جای زخم
  • کمترین آسیب به فولیکول‌ها حین فرایند کاشت
  • سرعت بالا و کاشت مو در یک جلسه
  • دوره نقاهت کوتاه و راحت
  • نرخ ریزش پایین فولیکول‌ها بعد از کاشت مو
  • بدون درد و خونریزی یا عوارض خطرناک
  • دقت بالا در کاشت مو نتایج متناسب با انتظارات زیباجو
  • تراکم و خط رویش طبیعی موها

عوارض کاشت مو SUT

کاشت مو به روش SUT اگرچه کم تهاجمی و بدون خطر است اما مثل سایر تکنیک‌ها با عوارض جانبی محدودی همراه است که کاملا طبیعی است و جای نگرانی ندارد. معمولا بعد از اتمام کاشت مو SUT یک یا چند مورد از عوارض زیر دیده می‌شود:

  • خارش پوست به خصوص در ناحیه گیرنده
  • تورم و قرمزی در پوست سر
  • ریزش موقت فولیکول‌های کاشته شده که موقتی است و پس از چند ماه دوباره رویش پیدا می‌کند
  • پوسته پوسته شدن ناحیه گیرنده
  • دانه دانه شدن پوست سر تا چند روز
  • بی حسی موقت در پوست سر

این عوارض خود به خود و پس از مدت کمی استراحت و رعایت مراقبت‌های بعد از عمل بهبود می‌یابند. اما بروز عوارض خطرناک که ناشی از اشتباهات پزشکی است در تکنیکی مثل SUT بسیار نادر است.

کد خبر 717836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.