خراسان شمالی مظهر وحدت اقوام است

استاندار خراسان شمالی ضمن اشاره به برگزاری همایش نغمه سرایان اهل سنت در استان، گفت: خراسان شمالی مظهر وحدت اقوام است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد امروز _ شنبه شانزدهم دی_ در نشست هماهنگی همایش ملی نغمه سرایان اهل سنت کشور اظهار کرد: خراسان شمالی مظهر وحدت بین اقوام است و همایش نغمه سرایان اهل سنت که به میزبانی استان برگزار می‌شود، مانور تبیین این وحدت است.

وی افزود: این همایش و سایر رویدادهای فرهنگی و ملی در معرفی و شکوفایی استعدادهای استان مؤثر است و با شناساندن استان موجب پیشرفت فرهنگی و گردشگری خواهد شد.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مختلف در تدارکات و پشتیبانی و داوری، اسکان مهمانان و … دبیرخانه این همایش را یاری کنند.

حجت‌الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز تاکید کرد: اهل سنت استان باید با قدرت در این همایش حضور داشته باشند و به عنوان میزبان ایفای نقش کنند.

وی اضافه کرد: بخشی از جهاد تبیین در بطن نغمات و سرایش اشعار در مدح پیامبر اسلام (ص) و خواندن قرآن نهفته است و مساجد اهل سنت نیز از فرصت این همایش و حضور مداحان و نغمه سرایان برجسته اهل سنت در استان در برنامه‌های خود استفاده کنند.

امام جمعه بجنورد گفت: دشمن می‌خواهد دین را از صحنه خارج کند لذا باید با چنین برنامه‌های فرهنگی و معنوی به ترویج فرهنگ دینی پرداخت و طراحی‌های دشمن را از بین برد و دین را به صحنه زندگی آورد.

بر اساس گزارش ایمنا، همایش ملی نغمه سرایان اهل سنت از نهم تا یازدهم بهمن ماه به همت سازمان بسیج مداحان کشور در سالن دانشگاه پیام نور بجنورد برگزار خواهد شد.

کد خبر 717812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.