اتصال ۳۴ روستای استان سمنان به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از اتصال ۳۴ روستای این استان به شبکه ملی اطلاعات از ابتدای سال‌ جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، سید یاسر حسن‌پور اظهار کرد: با نصب و ارتقای سایت‌های جدید از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۳۴ روستا با اعتباری تقریبی ۸۶۰ میلیارد ریال از طرح توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شدند.

وی افزود: عملیات انجام شده در تعدادی از این روستاها شامل احداث و ایجاد سایت جدید تلفن همراه بوده و در برخی مناطق که از قبل دارای ارتباطات مکالمه بوده‌اند، ارتقا تکنولوژی به نسل چهارم صورت گرفته است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان خاطرنشان کرد: مجموعه اقدامات انجام شده در سطح استان با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از محل اعتبارت دولتی توسعه ارتباطات روستایی (USO) توسط شرکت ارتباطات همراه اول و ایرانسل انجام گردیده و در راستای توزیع عادلانه امکانات ارتباطی، با هدف توسعه مناطق روستایی، دسترسی به خدمات الکترونیکی دولت در قالب شبکه ملی اطلاعات، خدمات آموزشی و همچنین رونق کسب و کارهای روستایی انجام می‌شود.

حسن پور با بیان اینکه اولویت ما در بهره‌مندی روستاها آماده بودن بستر انتقال بوده است، تصریح کرد: از این رو در تلاش هستیم تا روستاهایی که درصد پوشش آن‌ها از متوسط استانی پایین‌تر است، مشکل انتقال آن‌ها را رفع کنیم تا در اسرع وقت به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شوند.

کد خبر 717806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.