۸۸ درصد ایستگاه‌هایBRT و مترو به محل پارک دوچرخه مجهز می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: تجهیز ۸۸ درصد از ایستگاه‌های اتوبوس تندرو و مترو به تجهیزات استقرار و پارک دوچرخه، نصب پارکینگ مکانیزه دوچرخه و نصب گیره هوشمند دوچرخه از برنامه‌های اجرایی این معاونت است.

حسین حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت توسعه و گسترش حمل‌ونقل پاک در سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های ترافیکی شهر اصفهان اظهار کرد: مجموعه‌ای از برنامه‌ها و اقدامات با هدف توسعه تسهیلات دوچرخه و با شعار «اصفهان، شهر دوستدار دوچرخه» اجرا خواهد شد.

وی افزود: تجهیز ۸۸ درصد از ایستگاه‌های اتوبوس تندرو و مترو به تجهیزات استقرار و پارک دوچرخه، نصب پارکینگ مکانیزه دوچرخه, نصب گیره هوشمند دوچرخه از برنامه‌های اجرایی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری است.

وی افزود: بخش زیادی از این اقدامات تا بیست‌و نهم دی و بخش دیگر آن تا اردیبهشت سال آینده انجام خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: تجربیات حاصل از اقدامات توسعه‌ای در زمینه دوچرخه، سرمایه‌ای ارزشمند برای شهر اصفهان است.

حق‌شناس تصریح کرد: برای تشویق شهروندان به استفاده از حمل‌ونقل پاک و همگانی از حدود ۹۰ ایستگاه مترو و بی‌آرتی بالغ بر ۷۵ ایستگاه، مجهز به تجهیزات استقرار و پارک دوچرخه خواهد شد.

وی با بیان اینکه انجام مطالعات جهت راه‌اندازی و توسعه استفاده از اسکوتر برقی از برنامه‌های جدی معاونت ترافیک است، گفت: با توجه به مطلوب بودن اسکوتر در سفرهای شهری و امکان به همراه داشتن آن در اتوبوس، مترو و مکان‌های عمومی مطالعات جامع استفاده از این گونه حمل‌ونقلی برای اصفهان در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 717804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.