«باغ صادقی» در منطقه ۲ شهرداری قم به بوستان بانوان تبدیل می‌شود

عضو هیئت‌ رئیسه شورای اسلامی شهر قم گفت: به‌ منظور تملک یک باغ و تبدیل آن به بوستان بانوان در منطقه دو شهرداری قم، ۲۲ میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی‌ شده است.

نرجس نیازمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اینکه فعالیت‌ها در کمیسیون بانوان و خانواده صرفاً به بانوان اختصاص ندارد و گستره خانواده را در بر می‌گیرد، اظهار کرد: وجود دغدغه‌های جوانی جمعیت، آسیب‌های اجتماعی، مشاغل، اقتصاد، آموزش و تعالی، ورزش و نشاط اجتماعی موضوعاتی بود تا کمیته زنان و خانواده در ابتدای فعالیت دوره ششم شورای اسلامی شهر تشکیل شود و آغاز به کار کند.

وی با توجه به دغدغه و نیاز جامعه بانوان افزود: موضوع ورزش و نشاط اجتماعی به دلیل مطالبه‌های زیادی که وجود داشت در دستور کار کمیته زنان و خانواده قرار گرفت.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه سلامت بانوان پایه و اساس سلامت خانواده است، تصریح کرد: به‌منظور انجام فعالیت بیشتر بانوان، احداث مجموعه چند هکتاری ورزشی در شورای اسلامی شهر مصوب و شهرداری قم وظیفه اجرای و احداث این مجموعه را به عهده گرفت.

نیازمند از اختصاص ۲۲ میلیارد بودجه برای احداث بوستان‌های بانوان در منطقه دو شهرداری قم خبر داد و تاکید کرد: به‌منظور ایجاد حس نشاط و شادابی در بانوان، ۲۲ میلیارد تومان برای تملک باغ‌ها و تبدیل آن به بوستان بانوان اختصاص داده شده است.

وی با تأکید بر مصوبه اخیر در کمیسیون زنان و خانواده تصریح کرد: طرحی در کمیسیون زنان و خانواده مصوب شد تا شهرداری قم بوستان‌هایی که قابلیت ورزش صبحگاهی بانوان دارد را شناسایی کند و زیرساخت‌های لازم فراهم شود؛ این طرح سه بوستان اجرا خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه بازاررسانی محصولات و تولیدات خانگی از موارد مؤثر و مهم در سطح اقتصاد خانواده‌ها است، گفت: در همین راستا شهرداری قم موظف شد تا سامانه‌ای را برای افراد مشغول حوزه مشاغل خانگی طراحی کند و محل‌هایی را نیز در مناطق هشت‌گانه به‌عنوان مرکز فروش ثابت و بازارچه‌های موقت راه‌اندازی و از آن‌ها حمایت کند.

نیازمند از ائمه جماعات مساجد خواست تا در صورت وجود شرایط در مساجد با سازمان میادین و تره‌بار شهرداری قم مشارکت کنند و برای راه‌اندازی بازارچه محصولات خانگی اعلام حضور کنند.

کد خبر 717766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.