۳۲۳ هزار پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ۳۲۳ هزار پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد، گفت: رویکرد وزارت ورزش و جوانان مردمی بودن است، چراکه با آحاد مردم و با گروه‌های گوناگون سرو کار دارد و مردمی بودن از ویژگی اصلی آن شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، کیومرث هاشمی صبح امروز _شنبه شانزدهم دی_ در دیدار با آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه اردبیل، اظهار کرد: از برنامه‌های مهم این وزارتخانه برگزاری طرح آمایش سرزمینی است که به دنبال این خواهیم بود که از ویژگی‌های ورزشی استان‌ها به صورت ویژه حمایت کنیم و در بحث استعداد یابی هم از همین طرح برای توسعه و پیشرفت ورزش اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۳۲۳ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد، افزود: به دنبال بهره‌برداری از این پروژه‌ها خواهیم بود و هیچ طرح جدیدی را کلنگ‌زنی نخواهیم کرد.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در طرح آمایش سرزمینی به دنبال این خواهیم بود که در بحث توسعه فضاهای ورزشی به صورت اختصاصی عمل کنیم و نسبت به ظرفیت‌های استعدادی هر منطقه برای زیر ساخت‌های آن منطقه اقدام کنیم.

هاشمی تاکید کرد: آموزش و پرورش یکی از مهمترین حوزه‌های است که از طریق آن می‌توان ورزش قهرمانی را رونق بخشید و برای ورزش قهرمانی گام بلندی را برداشت و بر همین اساس رشته ورزشی شنا را برای دانش آموزان سوم ابتدایی هم به لحاظ همگانی و هم قهرمانی تکلیف کردیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع حوزه جوانان با شخص رئیس جمهور تا کنون سه بار جلسه شورای عالی جوانان تشکیل شده و این شورا در حوزه ورزش و جوانان نقش هماهنگ کننده را در بین ۲۵ دستگاه اجرایی دارد.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد :۱۲۷ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج توسط بانک‌های مرجع به زوجین پرداخت شده است و ۲۶۳ هزار زوج هم در نوبت این تسهیلات هستند.

هاشمی تاکید کرد: ورزش ظرفیت بزرگی برای نوجوانان و جوانان برای حضور در مساجد هست و با استفاده از ظرفیتی که در مساجد وجود دارد می‌توانیم مساجد را به عنوان پایگاه و باشگاه ورزشی تبدیل کنیم و با این کار می‌توانیم ظرفیت بزرگ تربیتی را برای جوانان و نوجوانان رقم بزنیم.

کد خبر 717763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.