تحلیل درستی از شرایط منطقه داشته باشیم/ بازگشت ۶۰ واحد صنعتی زنجان به‌ چرخه تولید

رئیس‌جمهور گفت: شرایطی که ما در حال حاضر زندگی می‌کنیم شرایط خاصی است. وضعیت در جهان اسلام و منطقه شرایط خاصی دارد. ما باید تحلیل درستی از شرایط و وضعیتی که در منطقه داریم داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز_ شنبه شانزدهم دی_ در جمع مردم زنجان، با بیان اینکه من قرار بود روز گذشته در جمع شما باشم اما به دلیل سفر کرمان امکان‌پذیر نشد، اظهار کرد: امروز با صفا و صمیمیت شما وارد استان زنجان شدم و حضور شما در خیابان‌ها معنای خاصی داشت.

وی افزود: عرض تبریک و تسلیت به خانواده خانواده شهدا کرمان دارم و اعلام بیزاری و نفرت خود از رژیم صهیونیستی و حامیانش را اعلام می‌کنیم.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: حضور شما در خیابان‌ها و در این اجتماع عظیم نشانگر حمایت از مردم غزه و مردم مظلوم مقتدر فلسطین است و آنچه که ویژگی و شاخص مردم استان زنجان و این شهر و دیار است، نام حسین (ع) است.

آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: سخن از کربلای حسین امروز رمز پیروزی بچه‌ها و رزمندگان دفاع از مقدس است، آنچه به ما امید می‌دهد و شاخص بسیار نورانی برای مردم زنجان است.

وی ادامه داد: من به مردم این دیار ارادت دارم، قبل از مسئولیتم در دولت همواره در جمع نورانی حسینیان زنجانی شرکت داشتم و از اخلاص، صفا و دلدادگی اباعبدالله و عاشورای حسینی نورانیت می‌گرفتم.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: شرایطی که ما در حال حاضر زندگی می‌کنیم شرایط خاصی است. وضعیت در جهان اسلام و منطقه شرایط خاصی دارد. ما باید تحلیل درستی از شرایط و وضعیتی که در منطقه داریم داشته باشیم.

آیت‌الله رئیسی اضافه کرد: بیش از ۴۴ سال است که امام خمینی (ره)، آزادی قدس شریف را وعده دادند و غده سرطانی رژیم جعلی صهیونیستی را اعلام کردند. ملت ایران در این مدت زخم زبان‌های زیادی شنید، اما پافشاری کرد و حقانیت فلسطین بر همه جهانیان مشخص شده است.

وی اضافه کرد: فلسطین مظلوم مقتدر است و رژیم جعلی که استکبار جهانی از او حمایت می‌کند، از بین رفتنی است و تاکید دین ما است که از مظلوم باید حمایت کنیم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: جوانان ما به علوم و فنونی زیاد و عرصه‌های مختلف علمی دست پیدا کردند که کسی فکرش را نمی‌کرد، اما جمهوری اسلامی به این فناوری‌ها دست پیدا کرد و بسیاری از صنایع در کشور ما بومی شده است.

آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: شهید شهریاری صنعت هسته‌ای را بومی کرد و گفتیم که در مصارف صنعتی، انرژی و در حوزه‌های مختلف از صنعت هسته‌ای استفاده کنیم. دشمنان نمی‌خواستند اقتصاد ما رشد پیدا کند، اما امروز شاهد رشد اقتصادی چهار درصدی هستیم و در شش ماه امسال رشد اقتصادی بیش از پنج درصد را شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: بیش از ۶۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری صورت گرفته است، بیکاری پنج درصد کاهش داشته و ۶۰ واحد صنعتی نیمه تعطیل به چرخه بازگشته است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: مجموعه‌های مسکن شش تا هفت هزار واحد مسکونی و ۱۰ هزار زمین برای تحویل به متقاضیان زمین آماده شده و کار در حوزه مسکن کار با سرعت در حال انجام است.

آیت‌الله رئیسی اضافه کرد: امروز منطقه فلسطین زنجان صاحب خانه شده و انتظار ما این است که بقیه کارها نیز با همین قوت انجام شود.

وی تصریح کرد: مصرف آب کشاورزی یک چهارم و تولید محصول ۴ برابر می‌شود، در این دولت برنامه ما عبور کردن نیست بلکه به دنبال چاره هستیم و راه حل برای حل مسئله را دنبال می‌کنیم. ۱۸ سال است که ورزشگاه ۱۵ هزار نفری استان زنجان آغاز است و باید حتماً شهریور سال آینده به بهره‌برداری برسد.

رئیس‌جمهور گفت: در مسیر که می‌آمدیم تعاونی‌ها مشکلات را عنوان می‌کردند، بعضی مسائل با ارائه راه کار حل می‌شود و باید مشکلات این قشر حل شود.

کد خبر 717758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.