۹۶.۵ درصد جمعیت شهری کردستان زیر پوشش جمع‌آوری فاضلاب قرار دارد

استاندار کردستان با اشاره به اینکه ۹۹.۹۹ درصد جمعیت شهری و ۸۰ درصد جمعیت روستایی استان از آب شرب پایدار بهره‌مند هستند، گفت: ۹۶.۵ درصد جمعیت شهری استان نیز زیر پوشش خدمات جمع‌آوری بهداشتی فاضلاب قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی آبفا، اسماعیل زارعی‌کوشا پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج را شاخص‌ترین طرح‌های عملکردی دولت سیزدهم در استان دانست و اظهار کرد: این پروژه تا پیش از دولت سیزدهم پیشرفت زیادی نداشت و به دلیل مشکلات اعتباری تقریباً متوقف مانده بود.

وی افزود: مشکل آب شرب شهر سنندج از ابتدای دهه ۹۰ دغدغه جدی مردم بود به‌گونه‌ای که برای تأمین آب شرب خود به چشمه‌ها و قنوات پناه می‌بردند، اما با اقدامات جهادی دولت در استان، طی کمتر از یک‌سال پروژه انتقال آب سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج به پایان رسید.

استاندار کردستان با بیان اینکه طی ۲.۵ سال گذشته اعتبارات پروژه‌های آب و فاضلاب در استان بیش از ۴,۵۰۰ میلیارد تومان بوده است، گفت: در این مدت ۲,۵۷۶ میلیارد تومان پروژه در حوزه آب و فاضلاب در استان کردستان به بهره‌برداری رسید.

زارعی‌کوشا با تأکید بر اینکه این میزان فعالیت به لحاظ اعتباری و حجم کار در رفع تنش‌های آبی و پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه آب و فاضلاب بی‌سابقه بوده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر پروژه انتقال آب شرب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج، پروژه‌های ارتقای تصفیه‌خانه شماره دو سنندج، راه‌اندازی تصفیه‌خانه آب شرب دیواندره و احداث تصفیه‌خانه اضطراری شهر مریوان از دیگر پروژه‌های مهم اجرا شده در حوزه آب در دولت سیزدهم به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه ۹۹.۹۹ درصد جمعیت شهری و ۸۰ درصد جمعیت روستایی استان از آب شرب پایدار بهره‌مند هستند، اضافه کرد: ۹۶.۵ درصد جمعیت شهری استان نیز زیر پوشش خدمات جمع‌آوری بهداشتی فاضلاب قرار دارد.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: طرح جهاد آب‌رسانی با اعتبار ۵۲۸ میلیارد تومان برای تأمین آب شرب ۱۶۹ روستا، دیگر پروژه مهم دولت در بخش آب است که در حال حاضر ۴۷ درصد پیشرفت دارد و در این پروژه نیز جزو استان‌هایی هستیم که عملکرد خوبی داشته‌ایم.

کد خبر 717748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.