گلستان کمبودی در تأمین گاز ندارد / تعرفه مشترکان پرمصرف بر اساس خوراک پتروشیمی لحاظ می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان گفت: این استان مشکلی در تأمین گاز مورد نیاز خود ندارد، اما مشترکان خانگی باید مدیریت مصرف را مدنظر داشته باشند، در غیر این صورت تعرفه گازبهای آن‌ها بر اساس خوراک پتروشیمی لحاظ می‌شود.

علی طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: استان گلستان مشکل یا کمبودی در گاز موردنیاز خود ندارد، اما رعایت الگوی مصرف گاز مشترکان ضروری است.

وی با اشاره به خط ۴۰ اینچ سوآپی که وارد استان می‌شود، افزود: این خط سوآپ به آذربایجان می‌رود و در حال حاضر در سطح استان مصرف گازی از این خط نداریم.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان ادامه داد: در مجموع خط گاز به خط‌های سراسری وصل است و هیچ مشکلی در تأمین گاز مصرفی خانوارهای گلستانی نداریم؛ اما در زمان اوج بار حتی اگر سوآپ هم برقرار باشد باید مشترکان استان مدیریت مصرف را لحاظ کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای استان‌های شمالی که عموماً اقلیم دو یا سه هستند ۴۰۰ متر مکعب برای سرانه ماهانه خانوارها در نظر گرفته شده است و اگر کسی خارج از الگوی مصرف و در پلکان‌های بالا قرار بگیرد، ناچار هستیم که هزینه بهای گاز را بر اساس خوراک پتروشیمی که بسیار گران‌تر از مشترکان خانگی است، لحاظ کنیم.

کد خبر 717735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.