بهترین کشورهای جهان برای دورکاری معرفی شد

رتبه‌بندی ۱۰۸ کشور از سراسر جهان بر اساس عوامل اجتماعی و زیرساختی نشان داد که اروپا بهترین مکان برای دورکاری در سال ۲۰۲۳ بوده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، چشم‌انداز عادات کاری به‌واسطه عبور از دوران سخت شیوع کووید -۱۹ به‌طور کامل تغییر کرده و کار ترکیبی یا از راه دور به‌طور فزاینده‌ای به یک گزینه پیش‌فرض برای بسیاری از انسان‌ها در سراسر جهان تبدیل شده است.

کشورهای اروپایی در صدر جدول دورکاری

گزارش جدید پلت‌فرم امنیت سایبری با تجزیه‌وتحلیل بهترین مکان‌ها در جهان برای دورکاری نشان داد کشورهای اروپایی نه‌تنها ۱۰ رتبه برتر فهرست بهترین کشورهای جهان برای دورکاری در سال ۲۰۲۳ را از آن خود کرده‌اند، بلکه بیشترین جایگاه‌های نیمه‌های بالایی جدول را نیز به خود اختصاص داده‌اند. البته بسیاری از این کشورها در زمینه زیرساخت‌های دیجیتالی سقوط کرده و کشورهای آسیایی به‌طور ویژه در این زمینه برتری داشته‌اند.

بهترین کشورهای جهان برای دورکاری معرفی شد

شاخص جهانی دورکاری

شاخص جهانی دورکاری در سال ۲۰۲۳ داده‌های ۱۰۸ کشور را بررسی کرد و بر اساس معیارهای مختلف از جمله دسترسی به اتصالات اینترنتی پایدار و سریع، مزایای اجتماعی‌اقتصادی مانند مراقبت‌های بهداشتی و حمایت از حقوق بشر به آن‌ها امتیاز داد.

هرچند اولویت‌های افراد با یکدیگر هم‌سو نیست و ارزشمندی‌های آن‌ها نیز متفاوت است، این مطالعه نشان داد که دانمارک در مجموع با کسب بالاترین امتیازات از چهار دسته کلیدی ایمنی سایبری، زیرساخت‌های دیجیتال و فیزیکی، امنیت اجتماعی و ایمنی اقتصادی، در رتبه اول فهرست قرار گرفت، البته هزینه‌های زندگی در این کشور در کنار سایر کشورهای شمال اروپا بسیار بالا است. تنها استثنا، پرتغال در رتبه ششم محسوب می‌شود که در زمینه هزینه‌های زندگی در رده‌های پایینی جدول مربوط به این بخش (۵۶) قرار دارد.

بهترین کشورهای جهان برای دورکاری

دانمارک که به‌طور مداوم به‌عنوان یکی از شادترین مکان‌های روی کره زمین انتخاب می‌شود، در تمام معیارهای گزارش حاضر امتیاز بالایی کسب کرده است.

دانمارکی‌ها به‌رغم هزینه‌های زندگی بسیار بالا (جایگاه ۹۴) و اینترنت گران (رتبه ۴۲) از کیفیت اینترنت بسیار خوب (رتبه هفتم) برخوردار هستند به‌ویژه به‌دلیل شمول اجتماعی بالا (۶) و مزایای اجتماعی از جمله مراقبت‌های بهداشتی (رتبه سوم) قابل‌توجه بودند.

بهترین کشورهای جهان برای دورکاری معرفی شد

شرایط اجتماعی به‌ویژه در زمینه امنیت اجتماعی (نرخ پایین جرم و جنایت)، حقوق شخصی (رتبه سوم) و جامعه فراگیر (رتبه ششم) نیز موقعیت هلند را در جایگاه دوم فهرست تضمین کرد. این عوامل همراه با زیرساخت دیجیتالی سریع و پایدار و امنیت سایبری بالا، این جایگاه را در رتبه‌بندی تضمین می‌کند.

آلمان در مقام سوم با بالاترین دستمزد پرداختی در کنار مقرون‌به‌صرفه‌ترین اینترنت (رتبه اول) و قوی‌ترین سیستم حقوقی (رتبه اول) خود را از سایر کشورها متمایز کرد. آلمان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپاست و امنیت اقتصادی بالایی به کارکنان دورکار خود (رتبه ششم) ارائه می‌دهد. با این حال آلمان در رده زیرساخت‌های دیجیتال و فیزیکی رتبه ۲۲ را به خود اختصاص داد.

بهترین زیرساخت‌های دیجیتالی دورکاری

سنگاپور در فهرست بهترین کشورهای جهانی به‌لحاظ زیرساخت‌های دیجیتالی مقام اول را به خود اختصاص داده و پس از آن کره‌جنوبی و امارات متحده عربی قرار گرفته‌اند. در این فهرست رقبای اروپایی به‌دلیل ارائه نکردن اینترنت مقرون‌به‌صرفه بودن مورد انتقاد قرار دارند. با این وجود سنگاپور در فهرست بهترین کشورهای جهان برای دورکاری در رده ۲۸ و کره جنوبی در رده هفدهم قرار دارد.

بهترین کشورهای جهان برای دورکاری معرفی شد

بهترین امنیت اقتصادی دورکاری

بریتانیا، ایالات متحده، استرالیا و نیوزلند، کشورهایی با بهترین امنیت اقتصادی برای کارکنان دور کار خود بودند. اقتصادهای بزرگ‌تر اروپایی مانند آلمان و اسپانیا، همچنین نقاط دورافتاده‌تر مانند مالت نیز در رده‌های بالایی از این فهرست جای دارند.

کد خبر 717710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.