در ورزشگاه نقش‌جهان به‌ مصاف الهلال می‌رویم

سرپرست مدیرعاملی باشگاه سپاهان گفت: به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کردیم با هماهنگی مسئولان فدراسیون ایرادات ورزشگاه نقش‌جهان را برطرف کنیم و آنجا از الهلال میزبانی کنیم. قرار شد AFC نماینده بفرستد و با نظارت فدراسیون اصلاحات انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، منوچهر نیکفر شامگاه جمعه _پانزدهم دی_ در گفت‌وگویی با شبکه‌تلویزیونی اظهار کرد: باشگاه سپاهان با خریدهایی که ابتدای فصل انجام داد هدفش قهرمانی در لیگ برتر پس از سال‌ها بود و با ارائه بازی‌های تماشاگرپسند با سرمربی حرفه‌ای جامعه فوتبال از سپاهان رضایت داشت. سطح بازی‌های لیگ با سرمربی سپاهان ارتقا یافت و زمانی‌که سرمربی خارجی دانشی را با خود به همراه می‌آورد مابقی لیگ نیز پیشرفت می‌کنند.

وی افزود: مشکلات اخیر از لحاظ روحی صدماتی به تیم سپاهان زد که بخشی از آن به درون و بیرون زمین بازمی‌گردد. درباره خودم هم فقط می‌توانم بگویم تصمیم مدیرعامل شدن من با مدیران کارخانه است و فعلاً صحبتی نشده است. ژوزه مورایس طی بازی‌های اخیر خیلی ناراحت شد و شب قبل از بازی مقابل گل‌گهر که شش بازیکن تیم ما با حکم کمیته انضباطی محروم شدند اعلام کرد حاضر به ادامه همکاری نیست و به‌گونه‌ای از سمت خود استعفا داد.

سرپرست مدیرعاملی باشگاه سپاهان ادامه داد: هرچقدر با ژوزه مورایس صحبت می‌کردیم معتقد بود تنش‌های زیادی در فصل جاری به سپاهان وارد شده و عنوان می‌کرد من مربی فوتبال هستم، اما مشکلاتی خارج از زمین وجود دارد و به‌همین دلیل دیگر نمی‌توانم بمانم. همیشه سپاهان با چالش‌های زیادی طی یک‌سال‌ونیم اخیر مواجه بوده و مورایس معتقد بود من‌هم نمی‌توانم کاری از پیش ببرم. پس از آن قول دادیم مسائل را برطرف کنیم و مورایس قبول کرد بماند، اما در برابر گل‌گهر هم بدون بازیکنان مهم و کمترین داشته‌ها شکست خوردیم.

بلیت بازگشت ژوزه مورایس به ایران ۲۶ ژانویه است

نیکفر خاطرنشان کرد: شبی‌که مورایس با ما صحبت کرد شروطی گذاشت که مهم‌ترین آن رفع محرومیت بازیکنان اصلی‌اش و جذب بازیکنان جدید بود. مورایس همچنین اعلام کرد باید تیم را تقویت کند. هر تیم در طول نیم‌فصل باتوجه به شناختی که از تیم دارد بازسازی را انجام می‌دهد. بلیت بازگشت ژوزه مورایس به ایران ۲۶ ژانویه است که آن را برای سرمربی تیم‌مان رزرو کرده‌ایم و براساس اینکه مورایس درخواست کرده اردویی در کشور قطر برپا کنیم درحال رایزنی هستیم به اردوی خارج ازکشور برویم و دو بازی تدارکاتی در کشور قطر برگزار کنیم.

پنج بازیکن از تیم جدا می‌شوند

وی افزود: در طول مدتی که ژوزه مورایس به پرتغال رفته از وی خواسته‌ایم بازیکنان مدنظر خود را انتخاب کند. یک دفاع مرکزی، یک هافبک‌دفاعی و یک وینگر خواسته‌های ژوزه مورایس است که می‌خواهد بازیکنان خارجی را در این پست‌ها به‌خدمت بگیرد. ضمن اینکه پنج بازیکن (عیسی آل‌کثیر، سیاوش یزدانی، احسان پهلوان، هادی محمدی و کاوه رضایی) با نظر مورایس از تیم جدا می‌شوند و دو جای خالی در لیست می‌ماند تا سقف بودجه را رعایت کنیم.

سرپرست مدیرعاملی باشگاه سپاهان بیان کرد: طبق صحبتی که با ژوزه مورایس داشتیم وی اعلام کرد پنج بازیکن را نمی‌خواهد، اما هنوز همه خروجی‌ها قطعی نیستند. توافق ما با سازمان‌لیگ خروج سه بازیکن بود تا محرومیت سه بازیکن برطرف شود. سپاهان مشکل امسال را حل کرد، اما ایرادی که گرفته بودند برای فصل آتی بود و باید محرومیت نیز سال بعد اعمال می‌شد. آئین‌نامه مهم نیست چرا که ممکن است در پایان فصل برخی بازیکنان در پایان فصل سپاهان را با موافقت ما ترک کنند و به‌همین دلیل محرومیت باید فصل بعد صورت می‌گرفت.

نیکفر خاطرنشان کرد: این قانون در کوتاه‌مدت اعمال شد، اما برای بلندمدت مشکلات زیادی دارد. دو تیم دولتی استقلال و پرسپولیس و هشت تیم صنعتی که سهام‌داران آن از بخش سهام عدالت هستند با یکدیگر تفاوت دارند. دولت به‌درستی برای حفاظت از منابع سهام‌داران باشگاه‌های صنعتی قانون را وضع کرد تا همه سقف بودجه را رعایت کنند و پول‌ها بی‌حساب‌وکتاب حیف‌ومیل نشود، اما ایراد این است که با این قانون در بازی‌های بین‌المللی نمایندگان ایران کاری از پیش نمی‌برند.

سقف بودجه برای لیگ داخل کشور خوب است

وی ادامه داد: سقف بودجه برای لیگ داخل کشور خوب است، اما برای تیم‌های آسیایی جوابگو نیست و باید تبصره‌ای باشد چرا که در آسیا نمی‌خواهیم بازنده باشیم. مطمئن باشید با این روند سال دیگر یک نماینده هم در آسیا نخواهیم داشت چرا که باشگاه‌های عربی هزینه‌های هنگفتی می‌کنند. قانون سقف بودجه باتوجه به ماهیت دولتی و خصولتی خوب است، اما جوابگو نیست. برنده فینال لیگ قهرمانان آسیا ۵ میلیون دلار جایزه از کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌گیرد و می‌شود با دو میلیون دلار سرمایه‌گذاری برای ارتقای جایگاه ایران تلاش کرد.

سرپرست مدیرعاملی باشگاه سپاهان تشریح کرد: راهکار این است بودجه‌ای به ازای هر مرحله و هر بازی به تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند اضافه شود تا دست سرمربی باز باشد و بازیکنان دلخواه را جذب کند. به‌نظر من بهترین موقعیت اصلاح این قانون تغییر آن برای تیم‌هایی است که در آسیا بازی می‌کنند. افزایش فقط ۲۵ میلیارد به سقف بودجه برای تیم‌ها باتوجه به بودجه هنگفت تیم‌های عربی اصلاً خوب نیست. راهکار بلندمدت این است که فوتبال خصوصی شود و به‌عنوان کسب‌وکار مطرح شود.

نیکفر همچنین افزود: در صنعت فوتبال ۷۰ درصد از درآمد باشگاه‌ها پخش تلویزیونی است. لیگ ما ۲۷۰۰ میلیارد ارزش دارد که ۵۵ میلیون دلار می‌شود و قطعاً در بخش تبلیغات دو برابر این رقم درآمد کسب می‌شود و از سه هزار دقیقه فرصت درآمدزایی هنگفت فراهم است. ضمن اینکه تربیت و فروش بازیکنان اگر زیرساخت باشد می‌تواند در بازار جهانی فوتبال ستاره‌های ایرانی را عرضه کند. از طرف دیگر بازرگانی‌های ورزش مانند شرکت‌های فروش لباس و بلیت‌فروشی راه‌حل‌هایی است که به آن‌ها توجه نمی‌کنیم. حتی باشگاه سپاهان نسبت به برنامه‌ریزی لیگ اعتراض دارد زیرا زمانی برگزار نمی‌شود که بتوانیم درآمدزایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سقف بودجه اگر رعایت نمی‌شد کارت و مجوز بازی به بازیکنان تیم ما نمی‌دادند. ما در کارخانه دولتی راه‌های دور زدن نداریم زیرا سازمان‌های بازرسی نظارت کاملی بر باشگاه ما دارند. قرارداد داخلی و خارجی با بازیکنان را تائید نمی‌کنیم. در اول فصل سازمان لیگ به باشگاه اعلام کرده بود با بازیکنان قرارداد نبندد تا تکلیف مشخص شود. باشگاه سپاهان قبل از آن قراردادی با بازیکنان بسته بود که هردو طرف ملزم به رعایت آن هستند، اما چون از سقف بودجه بیشتر شد، قرارداد سال جاری را کم کرده و به سال آینده اضافه می‌کردند.

سرپرست مدیرعاملی باشگاه سپاهان عنوان کرد: در قرارداد شش بازیکن سپاهان بیش از ۲۵ درصد از قرارداد سال اول بازیکنان به سال دوم اضافه شده بود که با حذف سه بازیکن، قرارداد آن سه بازیکن بدون مشکل می‌شود. بودجه امسال سپاهان ۳۹۰ میلیارد است و اکنون بودجه فصل جاری دو میلیارد و پانصد میلیون پائین‌تر از سقف بودجه است، اما برخی بدون آمار و عدد از سقف بودجه ما صحبت می‌کنند که باید ثابت کنند. باشگاه سپاهان فقط تیم فوتبال ندارد و بحث هزار میلیارد بودجه هم کاملاً کذب است مگر اینکه همسایه بیشتر از ما بداند.

نیکفر تصریح کرد: ۶۵۰ میلیارد برای همه باشگاه‌های دو بخش زنان و مردان در فصل جاری هزینه کرده‌ایم و بودجه امسال تیم فوتبال سپاهان با آپشن که ۲۰ درصد است ۳۹۰ میلیارد تومان می‌شود. مدیرعامل استقلال می‌گوید سپاهان هزار میلیارد خرج کرده است، اما باید ثابت کند! حتی هیئت‌مدیره کارخانه به من زنگ زده و با تعجب می‌گوید واقعاً اینقدر خرج کرده‌اید؟ گزارش حسابرسی سپاهان به‌علت سهام ۱۰۰ درصدی که مربوط به فولاد مبارکه است در آمار ترازهای مالی در کارخانه ثبت و به اطلاع سهامداران می‌رسد تا همچون باشگاه‌های خصوصی هیچ پول و هزینه‌ای گم نمی‌شود.

وی درخصوص رقم واقعی قرارداد پیام نیازمند گفت: قرارداد پیام نیازمند برای امسال ۴۰ میلیارد تومان و برای سال بعد ۵۰ میلیارد تومان است. ۲۰ میلیارد از قرارداد وی در فصل جاری کم شد و به سال آتی اضافه شد که مجموعاً ۹۰ میلیارد تومان قرارداد پیام نیازمند است که با ۱۵ میلیارد تومان مبلغ فسخ قرارداد وی با باشگاه پرتغالی به حدود ۱۰۴ میلیارد تومان می‌رسد و با این تفاسیر گران‌ترین بازیکن تیم سپاهان پیام است. همچنین تیم‌های عربی حاضر هستند دو میلیون دلار برای پیام نیازمند پرداخت کنند.

سرپرست مدیرعاملی باشگاه سپاهان ادامه داد: دوستان در کمیته انضباطی و کمیته استیناف می‌گویند قانون سقف بودجه فقط شامل باشگاه نیست و بازیکن هم اگر سقف را رعایت نکند مجرم هستند. در این صورت قرارداد بازیکن اگر بالاتر از سقف قرارداد باشد معتبر نیست و احتمالاً بازیکنان به CAS شکایت می‌کنند، اما اگر قوانین داخلی به‌صورت عام قبول شود فیفا و CAS هم با آن موافقت می‌کنند. در نتیجه پول فسخی‌های تیم کامل پرداخت نمی‌شود و نگرانی وجود ندارد.

نیکفر در ادامه گفت: بخشی از این قانون لازم است اصلاح شود، ما هم ایرادات را به مسئولان گفتیم و آن‌ها هم اعلام کردند قصد دارند به باشگاه‌ها کمک کنند. در روز بازی مقابل شمس‌آذر یک ساعت و ۲۰ دقیقه مانده به شروع بازی مجوز سه بازیکن را گرفتیم زیرا مورایس گفته بود اگر مجوز آن‌ها را برای این بازی نگیرید دیگر نمی‌آیم، اما با تعاملی که با مسئولان داشتیم این اتفاق رقم خورد.

وی درباره شکایت‌های باشگاه سپاهان در دادگاه عالی ورزش افزود: درخصوص پرونده بازی مقابل الاتحاد به CAS شکایت کرده‌ایم و همچنین به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کردیم با هماهنگی مسئولان فدراسیون ایرادات ورزشگاه نقش‌جهان را برطرف کنیم و آنجا از الهلال میزبانی کنیم. قرار شد AFC نماینده بفرستد و با نظارت فدراسیون اصلاحات انجام شود. همچنین VAR اجاره‌ای آورده‌اند تا یکی از آن‌ها برای دیدارهای آسیایی سپاهان در ورزشگاه نقش‌جهان نصب شود. از طرف سازمان لیگ الزاماتی برای حضور بانوان در ورزشگاه نقش‌جهان اعلام کرده بود که با هماهنگی مسئولان امر در ورزشگاه نقش‌جهان به‌دنبال رفع آن‌ها هستیم.

سرپرست مدیرعاملی باشگاه سپاهان درباره نقل‌وانتقالات تیم فوتبال گفت: علی جاسم باتوجه به اعلام رضایت و درخواست مورایس جذب می‌شود. با وی مذاکره کردیم و قول‌هایی داده تا به سپاهان بیاید. البته که این بازیکن درخواست‌هایی از لیگ ایتالیا دارد، اما مورایس علی جاسم را می‌خواهد و اگر بتوانیم وی را جذب می‌کنیم. به باشگاه الکهربا نامه رسمی زدیم و ایجنت معرفی کردیم از طرف ما مذاکره کند.

سیاوش یزدانی در لیست خروجی قرار دارد

نیکفر درخصوص لیست خروجی سپاهان خاطرنشان کرد: فرشاد احمدزاده با سپاهان قرارداد دارد و جزو لیست خروجی نیست. باشگاه ذوب‌آهن درخواست جذب سه بازیکن از تیم ما را کرده بود و اجازه دادیم طرفین با یکدیگر مذاکره کنند رضا شکاری در سپاهان می‌ماند و در لیست خروجی نیست، اما سیاوش یزدانی در لیست خروجی قرار دارد. همچنین جذب عارف غلامی را تکذیب می‌کنم چرا که مورایس دفاع وسط سرعتی می‌خواهد که یک بازیکن خارجی جذب می‌شود.

وی در پایان گفت: باشگاه سپاهان و رودخانه زاینده‌رود دلخوشی‌های مردم اصفهان هستند و اکنون که زاینده‌رود بدون آب و خشک است، سپاهان به مردم اصفهان روحیه می‌دهد و اجازه دهید نتایج داخل زمین تعیین شود. چند روز قبل رئیس کمیته داوران به حق از اشتباهات داوری عذرخواهی کرد، اما رتبه ما دیگر برنمی‌گردد. امیدوارم در نیم‌فصل دوم حق سپاهان را ضایع نکنند و نتایج داخل زمین مشخص شود.

کد خبر 717653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.