محبوب‌ترین مقاصد گردشگری اروپا در ۲۰۲۴ از نظر هوش مصنوعی

هوش مصنوعی با بررسی علاقمندی‌های گردشگری در رسانه‌های اجتماعی، محبوب‌ترین مقاصد گردشگری اروپایی را برای سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بر اساس داده‌های مابریان، تحلیل‌گر هوشمند روند سفر با استناد به جدیدترین مطالعات انجام شده در زمینه گردشگری، گردشگران در اروپا به‌طور فزاینده‌ای به‌دنبال فعالیت‌های تجربی فرهنگی و گردش در سواحل هستند.

این پلت‌فرم از هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی برای بررسی مکالمات خودجوش در مورد سفر در رسانه‌های اجتماعی بین ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳ استفاده کرده و بیش از ۳۸۰ میلیون اشاره به گردشگری را به‌منظور تعیین انگیزه افراد برای سفر مورد تجزیه‌وتحلیل قرار داده است.

این اطلاعات همراه با داده‌های مربوط به پروازها برای مشخص کردن مقاصدی که بهترین تناسب را با روندهای فعلی و رو به رشد دارند، مورد استفاده قرار گرفت.

محبوب‌ترین مقاصد گردشگری اروپا در ۲۰۲۴ از نظر هوش مصنوعی

چگونگی انتخاب مقاصد

مابریان یک گرایش جهانی نسبت به سفرهای تجربی‌تر و کمتر متعارف را در سال‌های اخیر شناسایی کرد و نشان داد محبوبیت سفرهای تجربی از جمله گردشگری طبیعت، گردشگری فعال و گردشگری غذا از سال ۲۰۱۹ تاکنون هشت درصد افزایش داشته، اما گردشگری فرهنگی انگیزه اصلی سفر برای بازدیدکنندگان اروپا بوده است.

مابریان برای این‌که دریابد کدام مقاصد احتمالاً در سال ۲۰۲۴ بیشترین مسافران را به خود جذب می‌کنند، به این موضوع پرداخت که کدام مقاصد بیشترین تقاضا را برای فعالیت‌های تجربی دارند و در عین حال سهم علاقه‌مندی در سفرهای فرهنگی را نیز حفظ کرده‌اند. در نهایت دسترسی بین‌المللی مقاصد را از نظر سفر هوایی مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

محبوب‌ترین مقاصد گردشگری اروپا در ۲۰۲۴ از نظر هوش مصنوعی

محبوب‌ترین مقاصد گردشگری اروپا در ۲۰۲۴

ایتالیا در صدر فهرست مابریان قرار گرفت و شهر پیمونت آن به‌دلیل ترکیب جذاب فرهنگ، طبیعت و غذاشناسی رتبه اول را از آن خود کرد. منطقه شمال غربی این شهر مملو از فعالیت‌هایی جذاب برای مسافران تجربی است و فرودگاه بین‌المللی تورین دسترسی آسان از سراسر جهان را ارائه می‌دهد.

غذا و طبیعت نوول-آکیتن در منطقه جنوب غربی فرانسه نیز در رتبه دوم قرار دارد. این منطقه به‌واسطه صدف‌ها و تاکستان‌های بوردو شهرت دارد و دروازه‌ای برای پیاده‌گردی و اسکی در پیرنه است.

محبوب‌ترین مقاصد گردشگری اروپا در ۲۰۲۴ از نظر هوش مصنوعی

شرق انگلستان به دلیل تعادل بین فرهنگ و طبیعت جایگاه سوم را به خود اختصاص داد. جاذبه‌های این منطقه به راحتی از طریق فرودگاه‌های بین‌المللی پایتخت لندن قابل دسترسی هستند.

اکسیتانی فرانسه به‌واسطه باغ‌های میوه و مسیرهای پیاده‌روی طبقه‌بندی‌شده یونسکو در جایگاه چهارم قرار دارد. این منطقه خانه شهرهای بزرگی از جمله تولوز و مونپلیه است.

کامپانیا ایتالیا، نوردراین-وستفالن آلمان (خانه کلن و مجموعه‌ای از قلعه‌های افسانه‌ای)، لمباردی ایتالیا، امیلیا رومانیا، هامبورگ آلمان و لیسبون پرتغال نیز جایگاه‌های پنجم تا دهم را در لیست مقاصد بالقوه پرطرفدار در اروپا به خود اختصاص دادند.

محبوب‌ترین مقاصد گردشگری اروپا در ۲۰۲۴ از نظر هوش مصنوعی

کد خبر 717509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.