پیشنهاد افزایش ۳.۵ همتی بودجه شهرداری اصفهان/ فعالان اقتصادی در پروژه‌ها مشارکت کنند

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات موارد مطرح شده در جلسه این هفته شورای اسلامی این کلان‌شهر را تشریح کرد.

سیدامیر سامع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به جزئیات موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: مرسوم است که نیمه دوم سال با توجه به تغییر اولویت‌ها و هزینه پروژه‌ها و هزینه‌های جاری، شهرداری پیشنهاد اصلاح بودجه‌ای را به شورا تقدیم می‌کند تا بتواند بعضی از اعداد و ارقام ردیف‌ها را تغییر و تا پایان سال فعالیت خود را با نظم و ترتیب ادامه دهد.

وی با بیان اینکه بودجه سال جاری شهرداری اصفهان بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان است، افزود: پیشنهاد شد که بعضی اولویت‌های پروژه‌های عمرانی در حال انجام همچون مترو و رینگ چهارم و سایر پروژه‌های عمران که سرعت خوبی دارد را افزایش دهیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه با توجه به تغییر قیمت‌ها، شهرداری پیشنهاد اصلاح و افزایش حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بودجه سال جاری را ارائه کرده است که در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورا مطرح شد، ادامه داد: برای هزینه‌های جاری شهر نیز در مواردی همچون نگهداری، خدمات شهری، رفت‌وروب، فضای سبز و تأسیس و نگهداری تأسیسات و تجهیزات، پیشنهاد افزایش حدود هزار میلیارد تومانی از سوی شهرداری به شورا ارائه شده است که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

سامع با بیان اینکه چند اولویت در جلسه کمیسیون تلفیق مطرح شد که نخست فعالیت بیشتر شهرداری در زمینه درآمدها بود، ادامه داد: در بخش ارزش افزوده، علاوه بر تحقق درآمد عوارض آلایندگی توسط صنایع آلاینده، بر محقق شدن مبلغی که باید از سوی اداره امور مالیاتی پرداخت شود و در بخش مشارکت‌ها اجرای پروژه‌ها با مشارکت فعالان اقتصادی، تاکید شد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش هزینه‌ها که حدود سه ساعت بررسی، بحث و تبادل نظر انجام شد، شورای اسلامی شهر بر کنترل هزینه‌های جاری مربوط به نگهداری شهر، حمل‌ونقل، اداری و به‌ویژه انرژی تاکید داشت که با توجه به حضور شهردار و معاونان، قول توجه به این موارد را دادند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه پیگیری برای تکمیل پروژه‌های عمرانی نیز در دستور کار شهرداری قرار می‌گیرد، ادامه داد: برای اینکه اعداد و ارقام اصلاح بودجه به‌صورت دقیق مشخص شود، قرار شد کمیسیون‌ها باز هم اعداد را به‌صورت دقیق بررسی کنند و پس از مصوبه جلسه بعدی کمیسیون تلفیق، برای تصویب نهایی به جلسه علنی ارسال شود.

کد خبر 717492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.