کلاهبرداری با ترفند پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه‌ها

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خصوص شیوه جدید کلاهبرداری از مالکان خودرو با استفاده از برنامه‌های جعلی پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: از زمان الکترونیکی شدن پرداخت عوارض در بعضی از آزادراه‌های کشور از ابتدای سال جاری تاکنون و عملی شدن این سامانه‌ها، پیام‌هایی مبنی بر الزام پرداخت عوارضی روی تلفن همراه مالکان خودرو ارسال می‌شود.

وی افزود: برخی از مالکان خودرو از بیم اعمال جریمه پرداخت نکردن عوارض خودرو با جست‌وجو در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بدون توجه و اطمینان به اعتبار سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی اقدام به ثبت اطلاعات کارت بانکی در درگاه‌های تقلبی یا نصب بعضی از برنامه‌های کاربردی جعلی می‌کنند که همین امر باعث از دست رفتن اطلاعات کارت‌های بانکی و در نتیجه برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها می‌شود.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان ضمن هشدار به شهروندان در خصوص وجود درگاه‌های پرداخت تقلبی و برنامه‌های کاربردی جعلی، خاطرنشان کرد: مالکان خودرو پرداخت الکترونیکی عوارض خودروی خود را از طریق سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی معتبر انجام دهند و از دانلود کردن برنامه‌هایی که در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف ارائه شده یا لینک‌هایی که فاقد اعتبار لازم می‌باشند خودداری کنند.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: شهروندان بدانند که برنامه‌های جعلی با دریافت بعضی از مجوزها، امکان دسترسی به تمام اطلاعات ذخیره شده در تلفن همراه را خواهند داشت و می‌توانند از قربانیان سوءاستفاده کنند.

کد خبر 717442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.