جو ناپایدار و وزش باد شدید در پایتخت/ مدیریت بحران در آماده باش کامل

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار ناپایداری جوی و وزش باد شدید توسط سازمان هواشناسی خبر داد و گفت: با ابلاغ اخطاریه به واحدهای هشدار سریع، مدیریت بحران در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حامد یزدی‌مهر بعداز ظهر امروز _پنجشنبه، چهاردهم دی_ در جمع خبرنگاران با محکوم کردن اقدام جنایتکارانه حادثه تروریستی کرمان، شهادت هموطنان را تسلیت گفت و اظهار کرد: هشدار ناپایداری جوی و وزش باد شدید توسط سازمان هواشناسی صادر شد و با ابلاغ این اخطاریه به واحدهای هشدار سریع، مدیریت بحران استان تهران در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی بروز ناپایداری از عصر فردا _جمعه، پانزدهم دی_ آغاز و تا صبح یکشنبه هفدهم دی ادامه خواهد داشت، افزود: با توجه به منطقه اثر مخاطره که برای کل استان و مناطق غربی و جنوبی پیش‌بینی شده به ساکنان نواحی مذکور توصیه می‌شود نسبت به استحکام سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران بر لزوم تردد و پارک نکردن خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال تاکید و ادامه داد: شهروندان به هیچ عنوان در نواحی مرتفع مانند داربست‌ها، بالابرها و ساختمان‌های بلند مستقر نشوند.

یزدی‌مهر ن سبت به احتمال وقوع رگبار پراکنده، مه و کاهش دید و لغزندگی در جاده‌های کوهستانی طی مدت یاد شده نیز هشدار داد و تصریح کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها نیز وجود دارد، بنابراین از مردم می‌خواهیم از رودخانه‌ها فاصله بگیرند.

وی در خصوص آماده‌ باش عوامل ستادی، اجرایی و ماشین‌آلات راهداری به ویژه در مسیرهای کوهستانی و گردنه‌ها تاکید کرد و افزود: تاکید مؤکد مدیریت بحران همچنان توجه به پاکسازی و لایروبی مسیل‌ها و دهانه پل‌ها است که از بروز حوادث احتمالی پیشگیری شود.

کد خبر 717431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.