برف و کولاک آسمان قزوین را فرا می‌گیرد

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار نارنجی خبر داد و گفت: بر این اساس از بامداد شنبه تا بعدازظهر همان روز شاهد بارش برف و وقوع کولاک در مناطق کوهستانی و سردسیر استان خواهیم بود.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از صدور هشدار نارنجی شماره ۱۴ مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان خبر داد و اظهار کرد: بر این اساس از بامداد شنبه ۱۶ دی تا بعدازظهر همین روز شاهد بارش برف در مناطق کوهستانی و سردسیر استان خواهیم بود.

وی با اشاره به گذر سامانه بارشی از استان، افزود: شاهد وزش باد در گردنه‌های برف‌گیر استان قزوین خواهیم بود که منجر به ایجاد کولاک می‌شود. ضمن اینکه همزمان شاهد وقوع پدیده مه در مدت یادشده هم هستیم.

عضو ستاد هماهنگی پاسخ به عملیات بحران استان قزوین کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و اختلال در ترددهای جاده‌ای را اثرات مخاطره این بارش برف دانست و خاطرنشان کرد: به همین خاطر رعایت احتیاط لازم در رانندگی در جاده‌های برون‌شهری و درون‌شهری و همچنین رعایت نکات ایمنی و تجهیز خودروها به وسایل زمستانی به همه رانندگان توصیه اکید می‌شود.

شیخ‌الملوکی بر اجتناب از صعود به ارتفاعات توسط کوهنوردان و گردشگران تأکید کرد و ادامه داد: انجام کار در فضای باز به ویژه ابنیه و نواحی مرتفع باید از سوی کارفرمایان تعطیل اعلام شود تا شاهد تلفات جانی در این حوزه نباشیم.

وی با اشاره به لزوم اتخاذ تمهیدات لازم در بخش‌های خدمات‌شهری، راهداری و کشاورزی، تصریح کرد: بخش خدمات‌شهری و راهداری باید درباره لغزندگی معابر و جاده‌ها اقدامات عاجل داشته باشند و حوزه جهاد کشاورزی هم باید محصولات باغی و زراعی را از مخاطرات ناشی از برف و سرمازدگی حفاظت کند.

کد خبر 717362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.