تهران بیشترین تعداد موالید را به خود اختصاص داده است

مدیرکل ثبت احوال استان تهران گفت: استان تهران بیشترین تعداد موالید را به خود اختصاص داده است و ۵۱ درصد از موالید ثبت شده طی ۹ ماه سال جاری فرزندان پسر و ۴۹ درصد آن‌ها فرزندان دختر بوده‌اند.

محمود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طی ۹ ماه سال جاری ۹۹۸ هزار و ۶۳۳ مورد موالید و ۴۹ هزار و ۱۰۳ مورد فوت به ثبت رسیده است که بر این اساس، شاهد کاهش ۴.۴ درصدی میزان موالید و افزایش ۵.۴ درصدی فوتی‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه ۵۱ درصد از موالید ثبت شده طی این مدت فرزندان پسر و ۴۹ درصد آن‌ها فرزندان دختر بوده‌اند، افزود: بیشترین اسامی انتخاب شده برای پسران طی مدت زمانی مذکور شاهان، آیهان، امیرعلی، علی و آراد و بیشترین اسامی انتخاب شده برای دختران ماهلین، نورا، دلوین، فاطمه و هانا بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان تهران با بیان اینکه استان تهران بیشترین تعداد موالید را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: خدمات سازمان ثبت احوال به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود و این دستگاه، پیشروترین دستگاهی است که به سرعت خدمات خود را به سمت الکترونیکی شدن هدایت می‌کند.

محمدی با اشاره به فعالیت سامانه سهیم این سازمان ادامه داد: توسط سامانه سهیم، ۲۰ مورد خدمت ارائه می‌شود که ۱۸ مورد آن‌ها عملیاتی و دو مورد دیگر به منظور اطلاع‌رسانی (اخبار) و پیگیری موارد است.

وی گفت: اهمیت سامانه سهیم روزبه‌روز در حال افزایش است و با توجه به قوانینی که در قانون برنامه هفتم توسعه درج شده است، در آینده نه‌چندان دور تمام خدمات دستگاه‌های دولتی مبتنی بر نشانی مندرج در سامانه‌ها و پایگاه‌های ثبت احوال خواهد بود و دستگاه‌ها از دریافت هرگونه نشانی شفاهی، کتبی و مستندات دیگر باید پرهیز کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان تهران با اشاره به ثبت خدماتی متعدد در سامانه سهیم اضافه کرد: خدماتی از جمله ثبت اطلاعات خانواده، ثبت‌نام کارت ملی هوشمند، درخواست تغییر نشانی، صدور گواهی تجرد، تغییر نام و نام‌خانوادگی، انتخاب نام و رونوشت فوت، صدور مجدد شناسنامه، هیئت حل اختلاف و صدور پروانه ارائه خدمات توسط ثبت احوال انجام می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت تغییر نشانی محل سکونت خود، برای به‌روزرسانی نشانی اقدام کنند.

کد خبر 717334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.