رسالت سنگینی بر دوش مربیان کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به سبب ارتباط مستقیم با ذهن و فکر کودکان و نوجوانان و تأثیرگذاری بر آن‌ها، رسالتی مهمی دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، محمد کرمی امروز _پنجشنبه چهاردهم دی_ در جلسه‌ای که با مدیرکل و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش‌های مجموعه کانون اظهار کرد: اگر امروز کسانی چون حاج قاسم، علما و دانشمندانی را داریم که به این مقام رسیده‌اند و در دل‌ها جا دارند، نتیجه سختی‌ها و حاصل پرورش مادرانی است که از سلامتی خود گذشتند تا فرزندان صالحی به جامعه تحویل دهند.

وی با بیان اینکه نظام تربیتی از مادر آغاز می‌شود، افزود: از صدر اسلام تا پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس، مادران به لحاظ نگاه توحیدی خود نقش اصلی را برعهده داشتند؛ چراکه فرزندانی تربیت کردند که برای دفاع از اسلام و وطن جان خویش را فدا کردند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت نقش کانون پرورش فکری اضافه کرد: مربیان کانون به سبب ارتباط با ذهن و فکر کودکان، رسالت سنگینی برعهده دارند.

کرمی «تربیت توحیدی» و «مهارت‌محوری» را دو ویژگی مهم کار مربیان دانست و تاکید کرد: اگر کودکان خدا را بشناسند، هیچ‌گاه دچار ترس نمی‌شوند و از اصول خود عقب نشینی نمی‌کنند و مهارت‌آموزی هم می‌تواند از بسیاری از آسیب‌ها در بزرگسالی پیشگیری کند.

وی تصریح کرد: برای تأثیرگذاری بیشتر با آموزش و پرورش، روابط خود را گسترش دهید، چراکه کودکان و نوجوانان توانمندی داریم که در صورت شناسایی، پرورش صحیح و سپردن مسئولیت به آنان می‌توان، آنان را برای فعالیت در آینده آماده کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در کودکان و نوجوانان تحرک ایجاد کنید که حاصل آن تغییر است و در کنار این تغییر، ایجاد انگیزه، امید و ارائه محتوای مناسب تأثیر ماندگاری بر مخاطب باقی خواهد گذاشت.

محمدرضا سالاری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه، مربیان و اعضا را دو سرمایه گران‌بهای کانون دانست و تاکید کرد: گروه نخست با تخصص خود رسالت کانون را در استان به پیش می‌برند و گروه دوم هم با حضور در مراکز فرهنگی‌هنری از فعالیت‌های متنوع کانون، در راستای توانمندی خود، بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به کتاب و نقش آن در فعالیت‌های کانون، عنوان کرد: در این بخش ۳۲۳ هزار جلد کتاب در مراکز کانون پرورش فکری سطح استان وجود دارد که ۲۳ هزار جلد کتاب نیز در ماه‌های اخیر تزریق شده است.

رسالت سنگینی بر دوش مربیان کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان گفت: برگزاری جشنواره قصه‌گویی، به عنوان یک ابزار تربیتی قوی، حضور واحدهای سیار به صورت مستمر با ارائه خدمات فرهنگی در مناطق حاشیه شهر و روستاها، اجرای برنامه برای همه کودکان و نوجوانان و امیدآفرینی در آنان از برنامه‌هایی است که در این مجموعه اجرا شده است یا در دستور کار قرار دادیم.

سالاری با اشاره به دعوت از گروه‌های نمایشی برجسته کشور و اجرای برنامه برای کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها از شمال تا جنوب استان گفت: این اقدام تأثیر مثبتی روی آنان گذاشته است و برای تکرار، رشد و تقویت این رویدادها نیازمند نگاه حمایتی هستیم.

کد خبر 717333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.