نفوذ سامانه بارشی از شنبه به گلستان / آسیب به سازه‌ها و ابنیه دور از انتظار نیست

مدیرکل هواشناسی استان گلستان از از ورود سامانه سرد و بارشی به استان خبر داد و گفت: این سامانه از صبح شنبه وارد استان می‌شود و به مدت ۲۴ ساعت تداوم دارد.

امان محمد کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از گلستان، اظهار کرد: با ورود این سامانه بارشی به استان بارش برف در نواحی کوهستانی، رعد و برق، در برخی نقاط احتمال ریزش تگرگ، مه غلیظ، کاهش دما و وزش باد نسبتاً شدید و گاهی شدید را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، اختلال در تردد جاده‌ای، برخورد صاعقه و آسیب به سازه‌ها و ابنیه دور از انتظار نیست.

مدیر کل هواشناسی استان گلستان تاکید کرد: گردشگران و هم استانی‌ها از توقف در بستر و حاشیه رودخانه بپرهیزند و در تردد جاده‌ای احتیاط کنند و کوهنوردان هم از فعالیت کوهنوردی در این روزها بپرهیزند.

کمالی مناطق تحت تأثیر این شرایط آب و هوایی استان را شهرهای گرگان، آزادشهر، آق قلا، اینچه برون، بندرگز، بندرترکمن، کلاله، رامیان، علی آباد کتول، کردکوی، گالیکش، گمیشان، گنبد کاووس، مراوه تپه و مینودشت اعلام کرد.

وی اضافه کرد: این هشدار هواشناسی در سطح نارنجی است و احتمال خسارات گسترده در زمان باد شدید و سیلاب وجود دارد بنابراین تمامی بخش‌ها در این رابطه تدابیر لازم را بیندیشند.

کد خبر 717296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.