تشییع شهدای حادثه تروریستی کرمان فردا انجام می‌شود

استاندار کرمان گفت: پیکر مطهر شهدای حادثه تروریستی کرمان جمعه تشییع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی فداکار با بیان اینکه تا این لحظه آمار مصدومان و شهدای حادثه تروریستی مسیر گلزار شهدای کرمان ۸۴ شهید و ۲۸۴ مصدوم اعلام شده است، اظهار کرد: آمار اولیه‌ای که روز گذشته از تعداد شهدا اعلام شده بود، تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه روز گذشته پیکر مطهر تعدادی از شهدای دوباره‌شماری شده بودند و آمار آن‌ها هم از سوی بیمارستان‌ها و هم توسط پزشکی قانونی اعلام شده بود، ادامه داد: آمار قطعی شهدای ما تا این لحظه ۸۴ شهید است که تاکنون ۷۰ درصد آن‌ها شناسایی شده‌اند و به‌طور عمده کرمانی هستند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه تعداد مجروحان ما ۲۸۴ نفر است که تعدادی از آن‌ها و چیزی در حدود ۳۰ نفر به صورت سرپایی ترخیص شدند، خاطرنشان کرد: ۱۹۵ نفر در مجموع بیمارستان‌های ما بستری هستند که البته حال برخی از آن‌ها مساعد نیست و در بخش ویژه تحت نظر هستند.

فداکار با بیان اینکه این اقدام تروریستی دشمن از سر ذلت بود و خون مردم ما را به جوش آورده است، ادامه داد: روز گذشته تعداد زیادی از مسئولان کشوری در اسرع وقت به کرمان آمدند.

وی با اشاره به اینکه پیکر مطهر شهدای حادثه تروریستی کرمان فردا _جمعه پانزدهم دی_ تشییع خواهد شد، تصریح کرد: تشییع این شهدا ساعت ۹:۳۰ از چهارراه غزه به سمت مصلای بزرگ امام علی (ع) کرمان انجام می‌شود و پس از آن شهدای کرمان تدفین و بقیه شهدا به سمت دیگر شهرستان‌ها و استان‌ها اعزام می‌شوند.

استاندار کرمان با بیان اینکه این حادثه خارج از گیت‌های بازرسی انجام شده و زنان، کودکان و پیرزنان و پیرمردان بی‌دفاع و بی‌گناه زیادی به شهادت رسیدند، گفت: دشمنان نشان دادند که حتی قبر شهید سلیمانی و زائران این شهید را نمی‌توانند تحمل کنند و امیدوارم که مردم ما با حضور حماسی خود در تشییع این شهدا مردم پاسخ محکمی به اقدامات بزدلانه تروریستی دشمنان دهند.

به گزارش ایمنا، ساعت ۱۴:۵۰ و ۱۵:۱۷ بعدازظهر سیزدهم دی، در سالروز شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، دو انفجار تروریستی در محدوده گلزار شهدای کرمان اتفاق افتاد که حادثه اول در ورودی گلزار شهدای کرمان و حادثه دوم در ورودی تخت درگاه قلی‌بیگ اتفاق افتاد است که در این حادثه تعداد زیادی از هم‌وطنان مصدوم و شهید شدند.

کد خبر 717293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.